Tuesday, June 11, 2013

Minyak Dagu

Semalam dengan muka gelabah yang amat kawan aku cerita pagi tu (Isnin , 10 Jun 2013) dia beli nasi lemak dkt ngan opis aku or dekat ngan umah dia aku tak tau la kan... tp dkt umah ker dkt opis ker still dkt la... sebab umah dia jln kaki ke opis pon boleh... cuma berpeluh la kan...

Tengah dia tunggu kakak kedai nasi lemak tu bungkus nasi lemak yang dia beli datang sorang makcik ni... dia kata makcik ni mmg org jenis loud... dari jauh dia boleh dgr suara makcik tu... makcik tu dtg kat dia dan Offer minyak....

Kawan aku ni pelik la kan pagi2 makcik ni jual minyak pulak kat dia... so dia cakap la cara baik... dia tak nak sebab kat rumah dia pon da ada minyak angin... makcik tu cakap..."eh, nak ni bukan minyak angin... ni minyak special... minyak DAGU..." terpaku kawan aku kat situ... yer la biasa kita tgk dalam tv jer kan... ni betul2 org offer dia...

Pas tgk kawan aku cam tercengang kakak kedai nasi lemak tu cakap la kat makcik tu..."Jgn kacau dia (kwn aku) budak ni da ok da ni (read : maksudnyer kawan aku da cantik x payah nak pakai minyak dagu semua tu)" Pas tu makcik tu pon cakap "alah si *** ** pon pakai... ramai artis beli kat makcik...."

"Ok dik nasi lemak da siap"... nasib baik ler kata kawan aku... time nak bayar tu pulak duit dia ada sekeping jer note RM20... kakak kedai tu x der duit tukar... pas tu makcik minyak dagu tu try lagi kawan aku... Dik minyak ni makcik jual kat adik RM12 jer.... dgn harapan kawan aku beli sbb nak bayar nasi lemak kakak tu... terus kakak nasi lemak tu cakap " Tak pe dik... bayar esok"....

Selamat kawan aku... dia terus belah... dia kata dia rasa seram sejuk... pas tu dia tanya aku... Minyak Dagu tu bukan minyak dari dagu mayat ker??? aku ckp yer la kot... pas tu sajer takut2 kan dia yg makcik tu ada kat blakang dia... haha...

Tapi... cam senang2 jer kan jual minyak dagu.... da la makcik tu siap ajar kawan aku kata calit2 jer... haha... yg mendengar cam aku ni rasa la klakar n really??? tp yang mengalami... huhu... seram....

Contoh minyak dagu dari En. Google... Tgk jer da seram...

No comments:

Post a Comment