Saturday, August 6, 2011

Aku Paranoid kah?

Semalam dalam train yang penuh sesak... dua orang pompuan naik kat station KLCC... aku agak keje Petronas... w/pon banyak lagi company lain kat ctu... hehe... Budak berdua ni dok kat sbelah kiri aku berbual... mula2 tu malas aku amek port kan... tpi klu ko da ckp kuat2 macam la kwan ko tu dok sepelaung dari ko kan... aku pon terdengar la biji butir perbualan diorang tu....

Walaupon aku langsung tak kenal diorg berdua tu... tapi dari segi/ cara minah tudung tu cerita boleh wat aku kenal husband dia... motifff kan... sepanjang diorg berbual semua cerita pasal husband dia jer... husband i kan... husband i.... tau la iolls x der husband so tidak perlu berlagak ko ada husband dpn aku.... aku tengok la jari tangan ngan kaki dia... erm... patut lah... baru kawen... inai still terang benderang lagi.... Kawan dia tanya la dia nak baby ker??? dia straight jawab tanpa berfikir2 : tak kot dlm masa sekarang ni... x bersedia lagi... Benda tu pon x leh nak adapt lagi... Benda aper??? huhu... lu pikir la sendiri... :P

Pas tu citer la husband dia da makin gemuk... kawan dia cakap pon husband kawan dia da gemuk gak... kira maksud kawan dia tu standard la lagi kawen akan jadi gemuk... dia trus potong cakap kawan dia... dia cakap : tu la i bengang betul la... lepas tunang badan dia trus naik... bila da kawen ni kurang sikit dari time tunang.... pada aku : ok.. ko pandai jaga pemakanan husband ko... so what?

Pas tu kawan dia cuba la alih topik perbualan... citer pasal kawan dia faira ker aper tah... dia pon cakap... "I jumpa Faira kat bazaar hari tu... i ngan husband i.... " Terus citer tu jadi Husband i.... bla bla bla...... kawan dia mampu tersenyum jer...

Pas tu minah tudung ni tanyer kat kawan dia... "Lepas kawen ni husband u jadi lebih baik tak lagi daripada time sbelum kawen??? Husband i skrg baik sgt... lain sangat dengan dulu...." OK husband ko sorg jer la yang baik kan....

Pas tu dia cerita lagi... Husband i ada mercedes benz ada BMW... motif kan???? Pas tu leh lak citer asal usul sejarah hidup laki dia... aku ni jadi pendengar jer ler wlaupon aku x nak dgr... dari sekolah rendah smpai la husband dia tu da keje..... tensen aku....

Pas tu citer psl ex dia... dia kata dia x suka ex dia psl tak hormat kan family dia... dan perangai ex dia yang huha huha tu... dia kata bakal mak mertua dia aka owner company dia keje tu (mak ex dia) datang la pujuk dia couple balik ngan ex boy dia tu... time tu ayah minah tudung ni sakit... stroke... makcik tu tak gi tgk ayah dia pon just datang umah dia tok pujuk dia je... tu yang lagi dia x nak ngan ex dia.... dia kata ex dia panggil dia materialistic.... hehe...

so hebat tak aku.... leh tau citer minah ni???? hehe... da la tu sepanjang dia bercerita tu mula2 aku rasa dia cm perli2 aku... yer r sikit2 Husband i... husband i.... aku kan x der husband lagi... pas tu leh pulak dia cakap i sepanjang idup ni tak pernah ada pimples kat muka tau... wow... aku terasa lagi... pas tu time citer pasal kawan dia Faira dia leh lak dia kata "Faira tu U tau jer la... time I dengan Husband I jumpa dia kat Bazaar tu macam mak datin... Dia kan PA ker Secretary tah... tapi lebih kurang la... " motiffff kan.... tibe2 citer psl kawan dia pon sama jawatan ngan aku... tp nasib baik la lepas tu asyk citer psl husband dia.... so ilang syak wasangka aku tu... da la tu siap beralih tempat betul2 dok berdiri dpn aku... huhu.. panas tinge... :P

No comments:

Post a Comment