Friday, June 4, 2010

I'm losing myself...

Bila aku fikir-fikirkan balik aku da start losing myself... Dulu aku dikenali sebagai kaki senyum.. tak kira la dengan saper sekalipon aku akan senyum jer... pernah masa aku praktikal engineer kat opis aku cakap " lepas ni pagi2 saya sampai x saper la nak senyum dengan saya lagi"... senyum dengan aku sangatlah sinonim.. dari darjah satu smpai ke Lower 6 hingga ke Poli sampailah tahun-tahun awal aku bekerja... walau camner keadaan sekalipon aku tetap senyum...

Tapi sekarang tidak lagi... aku rasa korang pon perasan gak... tgk r n3-n3 aku yang terdahulu.. kebanyakkannyer berbunyi sakit ati, bengang, benci, menyampah dan sewaktu dengannya... aku rasa maybe aku da x boleh duduk lama lagi kat cni.. haruslah berubah angin pula... sebab angin kat tempat aku sekarang ni telah dicemari ngan perkara2 negative... aku pon cam da xder semangat nk gi kerja... haruslah aku dipindahkan ke tempat baru... punya boss yang baru dan clique yang baru... harus atau wajib????

Aku x suka bekerja dengan orang2 yang aku x suka... mmg x best keje ngan orang yang x satu kepala ngan kita... klu korg x der pengalaman kerja ngan org2 yang korg x suka mesti korg x leh phm perasaan aku ni... betul x??? mesti korg kata ala kerja jer la.. bukan aper pon.. setakat keje dr kul 8.00am - 5.00 pm jer.. yer betul.. tapi yang mengadapnyer saper???? aku gak kan??? korang ada???

Lagipon aku rasa da dekat 2-3 thn gak la aku kerja kat opis aku sekarang.. da boring agaknyer.. sampai ada office mate aku cakap aku ni berangin... klu dulu x pernah orang kata aku berangin.. cakap aku ni orang yang paling susah nak marah adalah... tapi sekarang jg cuba2 nak wat aku sakit ati.. mmg siap la aku berangin... sangat senang aku berangin sekarang... adakah sebab perubahan umur buat aku berubah??? aku kan da nak makin kertu... haha... adakah kerana itu???

Atau pon benar kata orang anak dara tua slalu berangin... aku kan da boleh dimasukkan ke kategori itu... adakah?? adakah??? haha... so sila jgn slahkan aku yang slalu berangin ni.. sila la salahkan status aku....

8 comments:

mrs shaifull said...

wani, akak paham sgt bila x blh keja ngan org yg kita x suka, sbb akak pun di situasi sama full stop.

wani, masa akak baya2 wani dulu, mmg adalah waktu yg sangat hangin, setakat gaduh kat jalanraya ngan sapa2 pun akak x kisah, jgn carik pasal la maksudnya, mmg aku x kira sapa dah, tp masa tu la, mmg dgn sapa2 pun akak akan hangin.

tp bila dah umur makin bertambah, makin byk pengalaman ngan manusia2 d sekeliling, skrg ni dah slow sket, sabar pun makin bertambah sket, x seteruk dulu. so wani just lalui masa2 ni, mmg normal, lps ni akan slow la tu.

x pe, berangin masa di awal usia, jgn bila dah nk masuk 30, 40 berangin x tentu pasal, patutnya masa2 dah nak masuk 30, 40 tu kita dah makin penyabar, ok dik? :)

Ms. Wanniey said...

Mrs. Miza.. tq for ur advice.. kiranyer mmg normal la stage skrg ni org asyk nk marah2.. hehe.. mulut ni pon cpt jer nk menjawab aper org kata... da kurang kesopanan dan kesusilaan rasanyer... :P ingatkan faktor2 environment kat opis ni... huhu... da dengar suara org yg x disukai tu tergelak2 gumbira... x der kerja kah mereka??? ---> tgk.. da nk mengata org lagi... isk2..

Cik Ruby said...

i pun tak suka keja sini. hahaha. Tak menepati citarasa. eceh!

Ms. Wanniey said...

hihi... tau x per Mz Ruby... hihi.. x class kan????

Cik Ruby said...

A'a, tak mesra alam, mesra nak suruh buat krja ada la..kahkah~

mrs shaifull said...

tu yg kmiza selalu cakap kat korang, kmiza kat tempat lama dulu bestttt, byk kejaaaa, rasa diperlukan, kat sini rasa mcm menyemak ada la, rasa hinaaaa sgt :( sob sob sobb...

Cik Ruby said...

Kak miza : terhina! saya setuju (^__^)

Ms. Wanniey said...

Mrs. Miza + Ms Ruby : saya juga rasa terhina... huhu... lg2 lepas termakan kek buatan beliau itu.. haha...

Post a Comment