Monday, May 7, 2012

Bergaduh dan Bersilat????/

Hari ni aku still rasa mamai2 + ngntuk2... x cukup tido gamaknyer... mana tak nyer hari sabtu hari tu aku tido berapa jam jer... tak sampai sejam aku landing2... tido da sedap giler aku terkejut sebab dengar bunyi bising... bangun2 tido tu aku nyer mata terus cerah... aku tgk2 apa movie yang boleh aku tgk... duhhhh semua aku da tengok... so bosan.... aku dengar bunyi bising lagi... aku gi la kat tingkap... tengok jiran selang sebuah rumah dari kanan aku bergaduh.... dalam hati aku "aiiittttt, tadi meriah2 buat birthday party sekarang da gaduh???"

1st aku nampak sorg perempuan ni... last time aku ternampak jugak dia bergaduh ngan bf/suami dia... siap baling2 handphone dan lelaki tu tarik rambut dia dan tarik dia masuk kete... giler goose bump aku tengok... tapi tu citer dulu... yang cerita ni bukan pompuan tu yang bergaduh.... 2nd aku nampak sorang budak lelaki (nak kata budak x budak sangat la... dalam 24-28 thn) menangis sandar kat keta viva / kancil (aku x pasti sgt))

Budak pompuan yang 1st aku nmpk jerit2 cakap "Korang memalukan aku tau tak... keluar dari rumah aku" aku tak pasti dia marah sape tapi bukan budak yang menangis tu... kecoh jugak la... pas tu geng2 diorg (sisa2 dari birthday party tu) bawak/ tarik budak baju merah pegi kat budak yang nangis tu suh mintak maaf... tapi terkejut aku... bukan mintak maaf... lagi dia tendang budak tu ada lah... sampai la jiran selang sebelah kiri aku keluar...

Tapi geng2 budak belah kanan ni cakap "JANGAN MASUK CAMPUR HAL KITAORANG"... tibe2 budak perempuan tu datang da cakap ngan budak belah kiri "Dik, tolong ambil budak ni (yang menangis) bawak balik rumah adik boleh????" terus bebudak tu di tolong oleh 2-3 org geng budak belah kanan bawak pegi rumah budak belah kiri....

Budak baju merah tu aku dengar dia da start berbunyi macam kucing da cari pasal... seram aku... naik2 la bulu roma aku tgk... pas tu tibe2 budak tu bersilat... siap merangkak kat tar macam harimau... isk.. aku menaip sambil teringat kejadian sabtu tu da terasa seram balik...  2-3 orang gak la bersilat ngan mamat baju merah tu... yang aku pelik bila last step silat tu adalah diorg berpeluk n settle...

Lama jugak la diorg bersilat... budak baju merah tu suara dia garau giler asyk bunyi cam kucing nak gaduh jer... last2 sorang budak baju putih ,kulit gelap2... kurus keding... tak braper nak tinggi datang dan bersilat ngan budak baju merah... pas tu last step cam biasa haruslah diorg berpeluk... cam cakap2 kat telinga... baru settle... budak baju merah tu cam bertenang sikit...

tiba2 aku da tak nmpk budak baju merah tu gi mana... bebdk yang lain tu ada la kat ctu... aku nampak color biru2 tgh cari arah... rupanyer polis... hehe... mesti ada yang call polis... mana tak nyer gaduh secara seram tu... memang patut la polis datang... time tu aku trus tweet... tetiba bila abeh tweet aku usha balik sorang pon da tak de... sunyi tenteram macam da tak de apa2... ada la dlm 15 minit polis tu meronda...

Lepas jer polis blah sorang2 keluar balik... pas tu aku tgk diaorg macam kejar2... x tau la aku saper yang diorg kejar... isk... bising ok... da la gaduh betul2 mengadap bilik aku... macam tgk persembahan teater da kau ni...

Tapi nasib baik la diorg tak bergaduh ke haper... sampai pukul 3 gak la diorg merayau2... sampai jiran sebelah rumah aku kuar n tanyer kenapa kat budak baju Putih yang gelap2 tu... Mamat gelap2 tu just cakap x der apa2 n salam ngan jiran aku... jiran aku pon masuk rumah....

Aku pulak still x boleh tidor... aku baring2 r atas katil... mana tau leh tido kan... tetiba aku dengar bunyi anjing menyalak2... ada yang bnyi menyalak seram2 tu... ada yang macam nak gaduh... sekali bila aku gi balik kat cermin aku tgk perghhh adalah dlm 5-6 ekor anjing besar macam wolf.... giler seram.... nak bergaduh pulak.... pas tu lari....

Pas senyap tu aku balik atas katil... baring2... aku tertido... aku cam mimpi... dlm mimpi aku tetiba budak kurus, gelap2 baju putih tu datang... aku terus terjaga... tapi yang tak best nyer aku tak boleh bergerak... lama jugak la... aku baca al fatihah n sebut nama ALLAH jer... lama2 baru aku boleh bangun trus aku lompat dari katil n turun bawah....

Kat bawah aku trus bukak tv... time tu aku dengar bunyi motor... diorg semua da blah rupanyer... aku tgk jam...aik... baru kul 4.30am... aku rasa sblm aku terlelap tu aku sempat tgk jam kul 4.30... n sblm lari turun bawak aku tgk da pukul 5.30am... so da nak subuh... baik aku duk tgk tv kat bawah... sekali lambat lagi kul 5.30... aku bukak tv kuat2 n aku tertidur....

baru la aku dpt tido... tu pon dlm pukul 7 aku bangun... aku naik atas tido balik atas katil... dlm pukul 9.30 aku bangun tu pon pasal ayah aku da bising aku bangun lambat....

Hishhhhh tapi terseksa ok aku.... ngntuk tu tak hilang2... seram2 tu pon x hilang lagi.... dan yang paling penting aku teringat2 kat budak baju putih, kulit gelap2... isk... takut ok... sebelum balik kl aku ternmpk dia... pakai baju oren... sempat gak la aku tunjuk kat ibu aku...

Erm... yang jadi tanda tanya kat aku... silat apakah itu??? bebudak tu ada ilmu pelik2 kah sampai jd macam tu????? tapi time diorg bergaduh dan budak baju merah tu da ala2 merangkak aku terbayang wolf dan clan jacob jer... sebab ada jugak yang tak pakai baju... sejibik cam clan jacob cuma tak der yang ada 6 pac la... hehe...

No comments:

Post a Comment