Wednesday, August 21, 2013

Negative Thinker sungguh Aku....

Kes ni jadi semalam.... Lokasi tempat car park (bkn company punya... aku still x berani naik parking bangunan opis aku yg menggila ni)... Masa petang lepas balik keje....

Ceritanya begini....

Aku cam biasa jalan lelaju kuar dari opis... trus gi kat car park n trus menuju kat kete aku... rutin adalah trun kan wiper depan belakang n baru tekan alarm... masuk kete trus lock... n baru la buat benda lain macam startkan engine kete...

Ble aku da masuk kete baru aku perasan blakang aku tadi ada sorang mamat berpakaian pejabat... sumpah aku x perasan ada org jalan belakang aku... Mamat tu pon berjalan terus kat *kereta dia* yang agaknyer 2-3 biji kete selepas kereta aku... Aku tak tau nape aku rasa x sedap hati ble aku tgk dia... n guess what... tiba2 dia patah balik menuju ke arah aku... Aku start fikir negative...

Ble tgk mamat tu macam try tanya something aku pon bukak tingkap aku... tapi tak besar pon kecik jer... muat separuh jari jer... aku bukak tu setakat boleh bagi aku dgr soalan dia... n aku boleh jawab soalan dia... aku agak takut sbb banyak aku baca dalam FB la email la... yg ada org guna modus operandi tanya atau buat2 xcident... bila pemandu kereta bukak cermin kereta dia trus tarik kunci kereta.... takut aku...

N mamat tu tanya kat aku "Tau tak kat mana Koperasi Askar???" n aku cakap secara jujur dan ikhlas... Aku memang x tau...  pas tu mamat tu cakap tak pe la... dia cam nak blah... aku pon da nak ttp tingkap tetiba mamat tu pusing balik n tanya aku soalan ni... "Saya selalu nampak awak... awak kerja area sini ker???? Awak keje kat mana???" Motifffffffffffffffffffffffff tanya aku keje kat sini ke... Berderau darah aku... Takut tetiba... trus aku cakap "erm... tak pe la...." aku tutup trus tingkap.... so berpanas la aku kat dlm tu... berkuap2... berpeluh2... nak bukak tingkap mmg x la... takut aku... Pas engine pon da panas aku pon jalan.. alhamdulilah tak der org ikut ker aper... seriau aku...

N pagi tadi aku tanya kat India jaga parking tu... perasan x smlm aku ckp ngan saper... memula dia tak perasan... pas tu baru dia ingat... dia kata lelaki tu x parking pon kat dlm kawasan parking tu.. dia parking kat luar... n dia mmg jalan belakang aku... giler la... mmg aku x perasan pon.... n mamat India tu kata x per jangan risau... klu ada org kacau ker aper diaorg ada... n diorg jaga parking tu smpi malam... klu balik malam pon kira tak yah takut la.... perghhh lega sikit aku....

No comments:

Post a Comment