Monday, December 3, 2012

Kisah Poli ku : Katak oh Katak

Katak.... Korang geli tak dengan katak??? Aku ada satu pengalaman dengan Katak....

Dulu time aku study Kat Politeknik ada macam2 musim... ada musim kumbang hitam busuk yang kecik2 tu... ada musim Charlie Brown (klu dia gigit bernanah), ada musim katak pisang yang lompat2 pas tu melekat.... ada musim kumbang besar bertanduk.... n macam2 musim serangga lagi lah....

Kali ni aku cerita la pasal musim katak.... time tu aku sem 1... aku dapat bilik kat bawah sekali... mmg banyak katak... kat pintu melekat2 jer katak... kalau ampai kain melekat jer katak kat baju... kekadang tu klu memerut pon melompat katak dari lubang tandas... tu seriau giler.... isk...

Almaklum lah bilik bawah sekali ni lagi senang la katak2 tu masuk... katak2 tu kecik jer... so kekadang tu mmg x perasan... ada yang katak tu melompat masuk kain pas tu melekat... time kena kat kaki rasa lembik2 jer... pas tu sejuk2... isk... seriau aku... skrg ni pon naik da bulu roma aku....

Kes aku pulak cam ni... hari tu hari rabu... aku confirm... sbb hari rabu jer yang kitorg pakai baju sukan... yer la sbb ko-ko hari rabu... ble pakai baju sukan ofcoz pakai kasut sukan kan... aku time tu da lambat so kelam kabut sgt... pakai kasut... n keluar... time aku jalan ngan roomate ngan course mate aku nak pegi dataran tok kawat da sampai kat area swimming pool aku rasa semacam jer dlm kasut aku... lembik2... isk.. x sanggup aku nak igt.... aku sampai da terlampau takut dan stress trus bagi tau kawan aku... dia cakap berenti kejap bukak kasut check... aku nak check la  x kot... takut giler... takut sgt aku klu tu memang katak... x sanggup bayangkan katak tu duk dlm kasut aku... menyesal giler aku tak ketuk kasut tu dulu sebelum pakai....

time nak bukak kasut tu aku terjerit2 takut... nsb baik time tu sem 1... x ramai org lagi... yer la aku kan batch pertama... kawan aku yang tolong bukak kan kasut... aku da tutup2 mata da time tu.... ble kasut aku da bukak jer cepat2 aku campak n tgk kat stokin aku ada x katak bergayut... alhamdulliah x der... aku pon tgk kasut aku x der pulak katak kuar... aku ketuk tetiba nmpk tisu... yang da bergumpal.... isk... serious time tu aku bersyukur giler + marah saper pulak letak tisu dlm kasut aku... n aku ngan semua kawan2 aku gelak besar time tu... tp goosebumps  jugak la aku lg time tu... tak boleh nak di bayangkan klu tu betul2 katak.... ewwwww...................

Tapi ble teringat kes tu mesti aku rasa kelakar + seram + seriau + Goosebumps


No comments:

Post a Comment