Monday, February 15, 2010

Baby macam mana???

Selamat Thn Baru Cina... Thn harimau ler ni kan... semoga harimau2 kecik aku tu sihat2 hendaknya... Org smua sibuk2 balik kg, pegi bercuti, ikut rombongan meminang, dating2 aku lak dok seharian kat PUSRAWi. Nak wat cam ner da ini ler cubaan yang Allah bagi kat aku, biler Allah bagi cubaan tu tandanyer dier sayang la org tu... betul ke?? aku dgr la org lain ckp tp x tau betul ker tidak

Biler da seharian dok kat Pusrawi ni mcm perangai org yang aku dpt lihat, actually aku da berkampung kat pusrawi ni da lama da... juz aku x pernah nk bagi tau sesaper... aku mls nk tgk muka org yang cm kesian jer kat aku... huhu...tidak ler mahu (klu ada opismate yg terbaca n3 ni sila lah buat cm korg x tau eh)

Kat Ward yang ayah aku dok tu (Penjagaan yang begitu rapi).... ada lah sorg budak kecik ni dlm 7-8 bln kot... baby girl... kesian aku tgk... smlm da sgt kritikal siap guna ambu beg lagi (terima kasih kepada KDrama - Surgeon Bong Dal Hee - aku da tau aper benda ambu beg tu dan time cm ner ia digunakan) Doktor baby tu Dr. Z ngan Dr.A tgh serius giler.. senyum pon tak sempat... muka sgt serius... Alhamdulilah hari ni Baby tu da semakin sihat nmpknyer.. tp surah yasinn still diorg pasang lg... Td time aku lepak2 ngan adik aku smbil jaga ayah aku dan mencuri2 dengar gossip2 nurse2 kat cni aku terdengan satu perbualan nurse ngan Dr. A yang diceritakan kembali oleh nurse tersebut...

Dr A : Baby cam ner?
Nurse: ok, stabil.

Dalam ati aku kata wow... boleh jawab i ok jer... hehe... sekali nurse A tu ckp kat nurseDr B, kang aku ckp "Kami ok jer doc, acam ok tak???" haha.. aku rasa cm nak gelak jer... rupanyer aku ngan nurse tu terpikir benda yang sama...

Dr Z ni doc ayah aku gak... dier tu yang aku tau pakar bius.. so dier mmg berkaitan ngan semua patient yang kena operation, tp baby tu special case.. aku x tau aper sebenarnyer bidang dier tu... Aku kenal dier time ayah aku operation... kebetulan aku tgh melawat ayah aku yg baru pas operate so Dr. Z ni pon gi r tgk keadaan ayah aku... dia kata "ok, ok, bagus, bagus" (ayat popular yang digunakan oleh doc2) then dia pandang aku dan tanya kat ayah aku "Ni anak pakcik ker?" ayah aku pon jawab "a'ah anak yang sulung"... korg boleh blah tak klu org yang sama baya ngan ayah korg panggil Parents korang pakcik... aku da nk gelak da... simpan jer dlm ati... pas dier blh aku gelak giler r... haha... ada ati Dr. tu panggil ayah aku pakcik... awat doc.. ada ati ka??? Boleh la masuk meminang... I heart Dr. Pakar ni.... hehe....

No comments:

Post a Comment