Saturday, February 20, 2010

~J* Word~

Aku antara salah seorg yang mempunyai skin problem... aku start kena J*****t ni start masuk poli... Cuaca kat Poli aku amatlah panas sbb poli aku tu kat tebing laut... huhu.. klu suh aku gi lagi skrg ni mmg aku x mo... Bila muka aku naik dot.dot.dot tu ibu aku bising2 r... gi la jumpa doc... doc suh aku pakai payung + pakai ubat dot.dot.dot (beli kat farmasi - ubat kawalan) + makan anti-biotik... tp x der perubahan ble aku tukar guna Dalecin T... muka aku ok... tp effect mkn anti-biotic tu aku bertambah berat badan... giler r... dok tingkat 4 pon still gemuk lg.... huhu...

Lagi sekali dot.dot.dot menyerang aku 2 thn yg lepas (klu x silap aku r).... mula2 tu muka aku kuar dot.dot.dot ble time da nk period jer... tu pon 2-3 ketul jer... aku pon try la pencuci muka anti dot.dot.dot yang agak glamor... slalu kuar iklan... bli kat farmasi... dot.dot.dot tu mmg la hilang tp muka aku pecah2... kering giler... lagi2 kat bahagian mulut dan dagu... malu giler... kena la bawak handkerchief cover muka aku yg pecah2 ni... siap kena tegur ngan SA kat farmasi tu ckp muka aku ngeri gile sbb pecah... wah... start time tu aku guna ayat pecah2 tu... hehe...

Disebabkan muka aku da pecah belah... hehe... aku pon cuba try guna skincare yang x braper nk terkenal la... aku bli kat farmasi... aku anggap aper yg diorg jual kat farmasi tu adalah barang yang bagus (berquality) alih2 aku pakai 2-3 minggu muka aku naik balik dot.dot.dot....

satu hari tu aku jalan2 ngan ibu aku... tetiba ternampai kedai barangan kosmetik + kesihatan yang amat glamor kat malaysia ni.... aku pon beli la Skin care anti.dot.dot.dot yang diclaim amat la bagus... dlm masa 1 minggu leh nmpk perubahan... huhu... habis muka aku kuar dot.dot.dot kecik2... penuh satu muka.... pas tu kuar yg jenis batu la, jenis yg besar2... bile terlanggar lagi2 time solat abeh berdarah.... sakit lak tu.... cm ada bisul kat muka... huhu... time ni aku x braper nk amek gamba... sbb sgt la truk dan aku pon x sanggup nk tgk muka aku sendiri...

Entah cm ner tah... mybe sbb iklan2 yg ada kat Cleo tu... aku berminat nk try CLINIQUE.... so aku gi r... budget nk try yg trial pack jer... tp ble SA tu tgk muka aku dier trus bagi set lengkap Clinique.... aku ckp r nk yg trial... dier kata klu guna trial x leh r nmpk sgt kesannyer... aku pon da x tahan muka cm hantu yang mengerikan aku pon pejam mata jer r bayar kat Casher....

Dan hasilnyer lepas aku pakai muka aku da kembali OK... Alhamdulilah... Office mate aku pon prasan prubahan muka aku... ada gak r yg tanyer2 produk aper yg aku pakai sbb nk recommend kat adik la , kawan la, shabat handai la, sedara mara la.... so nampak sgt la da berbeza kan muka aku...

So kat sini aku nk recommend la kat korg yang da berputus asa ker, yang da cuba semua produk kat pasaran ker tp still x berjaya... cuba la try Clinique Anti Blemish... mana tau muka anda akan kembali cantik semula... ahaks...Gambar ni tak nampak truk sangat sbb time muka aku teruk diserang dot.dot.dot aku x pernah amek gamba...

Nampak x perbezaannyer????
nk kata langsung x kuar dot2 tu tipu r kan stakat 1-2 biji tu dlm sebulan xpon dlm selang 2 bulan tp ilang r pas dua -tiga hari kira ok la kan...




(untuk info aku pakai Clinique start 31 July 2008 smpi la ke la ni)

No comments:

Post a Comment