Tuesday, February 18, 2014

Penangan Media Siber

Hari tu aku  dapat berita yg sungguh x menarik... hurm.... Ada kenalan aku yang bercerai... rupa2 nyer da lama jugak dia bercerai... ada lah dlm 2-3 bln... tapi aku bersyukur dia redha dan tak meroyan ke apa sbb dlm fb dia relax dan cool dan tak pernah bercerita psl penceraian dia... You Go Girl!!!!!!!!!!!!

Berita penceraian dia sbnrnyer tak mengejutkan aku pon sbb laki dia mmg gatal melera... aku ada cerita psl laki di kat sini dan sini mmg aku skt ati betul ngan apa dia buat kat aku... tapi da la kan... what is past is past... so aku x amek tau lagi....

Diaorg bercerai atas kesalahan mamat 3suku ni... da la ada 2 anak... umur x smpi lagi 30 da bercerai berai... apa nak jadi... tu la kawen awl sgt... Mamat 3suku ni tgh in love giler ngan minah Wechat... da la tak pernah jumpa pon ngan minah Wechat tu... tp cam ner ler mamat 3suku tu in love gila2 kat minah wechat smpi sanggup bercerai dgn isteri dia yang cantik tu... Pelik betul aku ngan orang zaman sekarang ni.... Diorg ingat kawen cerai ni benda biasa agaknyer...

Tapi tu la media sosial ni ada kebaikan dan keburukan... dan diorg ni tak amek iktibar ke psl kes2 cinta maya ni... da banyak kali jadi da kat Malaysia ni... Ada yang kena tipu kata pompuan tapi lelaki... Ada yang kena tipu ngan Awang Hitam... ada yang kena tipu ngan Pompuan gumuk... dan macam2 lagi la... tapi nak gak percaya benda2 cam gini lagi...

Satu lagi cerita pasal media sosial jugak... bahaya tau letak2 gambo ni .... tu psl la aku tgh sikit2 nak buang gambo2 aku ni... bukan apa skrg ni menjadi2 pulak trend cari jodoh tapi guna gambo orang lain yang diorg amek dari FB... Salah sorang mangsa adalah kawan kepada kawan aku... Dia cun... Kecik molek jer... mmg nampak cam anak dara... tapi actually da bersuami dan anak pon dua... Happily married gitu... tapi tah saper punya keje guna Gambo dia dan nama dia buat profile nak cari jodoh... so kekwn yang ternampak semua tag la dia.... Kesian betul.... Dia bengang jer r... pas tu report as spam kot...

 Bercinta di Alam Siber

Aku salah sorang orang yang tak percaya pasal cintan cintun di alam siber ni... sbb aku rasa orang kat alam siber ni semua hipokrit dan amat berbeza kat alam nyata... Aku ada gak baca2 blog dari blogger2 yang aku kenal di alam nyata... kadang2 tu aku jumpa Blog yang alamak manis mulut baik... macam sopan santun dan jaga tertib jer... tapi kat alam nyata... amek ko.... klu terlanggar bulu gajah pon gajah tu blh mati...

Ada jugak yang aku jumpa dlm blog maki2 orang... ayat cam samseng jalanan jer... tp realiti nyer sorang budak yang baik... cakap sopan jer.... sbbnyer dlm alam siber ni kita boleh jd siapa jer...

Berbalik pada Cinta di Alam Siber... Aku ada dua kes... 1 kes kejayaan... 1 kes Kegagalan....

Kes Kegagalan la dulu.... Kwn aku kenal ngan sorang mamat ni kat Friendster tak silap... N dari kawan2 tetiba jatuh cinta... pas tu jumpa masing2 in love mana tak nyer Yg pompuan Cun... Yang lelaki Handsome... Bercinta cintun pas tu kawen... tapi malangnyer tak smpai 6 bln da bercerai sbb yang lelaki ada pompuan lain yang dia kenal melalui media sosial jugak.... Aduyaiii sian kawan aku ni....

Kes Kejayaan pulak... Kawan aku ni kenal time MIRC... saper tau??? Klu tak tau sila google... Masa time ni ada Channel #mamak n #kampung.... 2 ni mmg famous la.... Kwn aku ni berkenalan tak tau la dlm Channel apa... n kenal2 pas tu jumpa n pas tu kawen... fuh bahagia smpi sekarang... Alhamdulilah....

Da panjang sangat aku menaip... apa2 pon korang sila berhati2 di alam siber ni... Dan yang da berfamily ni Please2 jgn Curang2... Kesian sikit kat yang bujang2 ni k.... Sila gunakan Media Siber di jalan yang betul k...

No comments:

Post a Comment