Wednesday, February 26, 2014

Im' trying to Improve myself

Aku sekarang dalam fasa mengupgradekan diri.... Harap2 pas ni aku reti la masak.. mengemas... bercantik2... dan paling2 aku harap dapat berat ku yg dulu... huhu... 45kg... lambat lg tu weh... Untuk mendapatkan berat dulu tu ada la usaha2 yang aku jln kan... tapi bukan diet2 x makan k... aku makan tapi aku cuba elak2kan fast food n process food.... aku try clean diet... so x sengsara la.... Diet cam atkin's pon aku x buat n tak berani buat... terlalu banyak protein dlm badan pon x elok... effect kat buah pinggang.... seram weh klu kena dialysis bagai...

Semalam aku try join class flow yoga... time buat tu ok la... sakit2 la jugak... tapi biasa la first time... da la tak reti asyk tgk2 org sebelah jer... pergerakan dia nasib baik sama dan berulang2 jer... so senang nak catchup... almaklum umur da lanjut2 ni lambat sikit nak catchup... pergerakan dia slow jer... n tak banyak... time tu berlagak la jugak sbb rasa cam x best kan tak kuar peluh... tapi kuar jer dari sauna room sakit2 badan aku... balik umah pon sakit2 badan... solat maghrib pas abis baca yasin terus tertidor... nak baca surah al-waqiah pon x smpat... tido beb.. atas sejadah siap bertelekung semua...  dlm kul 11.00pm baru tersedar... gi amek wuduk n solat isyak... nmpk sgt penat kan buat yoga ni...

Hari ni pon perghhh badan aku still sakit2... Mr. Dave ckp sakit2 dlm 2 hari tu normal... huhu.. so 1 day to go... hari ni nak try pilates lak... hihi... pilates ni bg aku more relax than yoga... x tau la kan beginner...tp best gak r... x sedar da kul 2.00pm... rasa cepat jer masa berlalu... rasa2 mmg aku join kelas pilates ni pas ni...

selain dari join class n workout tu semua aku buat challenge jugak... this month aku buat abs and squat... tapi aku baru day 15 la walaupon skrg da 26hb... start lambat babe... Klu berjaya habiskan 30day Ab & Squat Challenge aku reward la diri aku ngan something yg aku betul2 nak...buat masa ni tak terpikir lagi nak reward apa... hehe... so semangat la nak buat challenge kan...


Masak memasak lak aku try masak full course untuk lunch or dinner time la... atleast once in a month... tau jer la aku ni x suka masak memasak... bak kata adik aku yang aku pandai masak spaghetti jer ler... hehe... tapi hari tu da upgrade sikit aku masak nasi tomato jugak... kuikuikui... This month aku x smpt masak apa2 pon... bz baq hang...

Mengemas??? erm... aku mmg pakar bab ni...  cuma... cuma... kat opis aku ni semenjak dua menjak ni berselerak jer... tah pe hal tah... ni pon curi2 masa nak mengemas...

Grooming... Bab ni aku suka... hari tu tah aper kena ngan aku dlm masa sebulan 2 blusher dengan 2 lipstick aku beli... aku bli MAC ngan laneige tapi... sob sob sob blusher laneige da pecah... tak sengaja terjatuhkan... n lipstick dia aku x suka sgt... dry... kering bibir aku.... huhu.. so harapkan MAC jer ler (mybe klu berjaya challenge ni aku nak reward diri aku lipstick n blusher bobbi brown tp kena settlekan satu lagi challenge lain la... klu 1 challenge dpt 2 hadiah masak r aku)

N menyebut psl grooming ni kita harusla cantik dimana2 bak kata RC... kuar umah jer mesti cantik... sbb nyer kita x tau bila kita jumpa jodoh kita kan... aku tersedar ni time aku jumpa mamat kat surau tu (ada dua cerita tu click kat mamat tok citer no 1... klik kat surau tok citer no2) time aku jumpa dia tu aku bare face... x pakai apa pon... aku dah gila kot... feeling2 cantik klu bare face... tak der la x der aku bukan feeling2 cantik cuma aku tak tau yg aku akan terjumpa org yang aku cam suka sikit la... rugi2... klu berfoundation sikit berlipstick sikit baru presentable baru ada keyakinan nak cakap ngan mamat tu... ni idok ler... harap curi2 usha jer ler... kuikuikui... so korg yg single2 ni... be presentable ok jodoh kita tak tau akan jumpa kat mana... n lelaki akan pandang pada 1st Rupa korang n 2nd body... so klu body da out (aku ckp aku la ni) so harap kan rupa jer la... x cantik x per... janji kemas... comel... dan presentable...

So harap2 hujung thn ni aku berjaya mengimprove semua yang aku listkan kat atas tadi dan menjadi wanita yang sempurna... hehe... doakan aku k....



No comments:

Post a Comment