Wednesday, December 30, 2009

SRK Jalan Temerloh, Kuala Lumpur

Hari ni aku nk citer pasal time aku kecik2 dulu... Time tu aku sekolah kat Sekolah Rendah Kebangsaan Jalan Temerloh, Kuala Lumpur... Sekolah aku tu terletak kat Tasik Titiwangsa... sekarang ni hanya bangunan sekolah aku jer yg ada... nama da tukar da jd pusat kokurikulum Kuala Lumpur... Sekolah ni wujud da lama da... yer r senior aku ifa raziah ngan ezlan yusoff... baper jauh jarak umur aku ngan diorg ni...

Sekolah aku ni mmg agak besar kawasannyer... padang seluas2 alam... mana nk cari sekolah kat kl yang padang dier besar... tp seday bangunan sekolah ada 1 dan 1 derat makmal... sekolah kitorg kecik jer sbb dekat ngan sekolah kitorang ada sekolah Kuantan 1 dan 2... Time tu Kuantan 1 pagi Kuantan 2 petang... pas 6 bulan diorg tukar shift... pas tu ada gak sek. rendah setapak... tp x pernah tau cm ner bentuk sekolah diorg sbb ah chong/aunty klu berentikan diorg mesti kat area semak samun yg tinggi tu... pas tu ada jalan kecik (denai kot) diorg jln kat situ... x pernah nmpk bangunan sekolah diorg...

Sebelah sekolah aku ada sekolah menengah seri titiwangsa... sekolah lelaki... tp time tu aku bdk2 lagi... so x der r dok mengusha2 sesaper... depan sekolah aku pulak ada lombong... ada gak citer2 yang yok aku dengan ada bdk sekolah aku yg lemas kat situ... dan time diorg nk wat balai seni lukis... kitorg baru terperasan ada kubur lama kat situ... berdepan dgn kantin sekolah ada kelinik kecik... (aku x ingat sgt yg ni tp kekdg nmpk gak r nurse lalu ikut situ) tp aku x leh nk confirm sgt sbb sekolah aku dkt gak ngan HKL...

Sekolah aku ni mmg sangat la best suasanannyer... sunyi dan tenteram... angin pon sepoi2 bahasa... biasa r dkt sgt dengan tasik.... jalan shortcut nk ke tasik - panjat longkang tinggi kat tepi tennis court titiwangsa tu... kekdg tu kitorg jd mangsa tukang amek kan bola tenis... Klu waktu PJ cikgu suka sgt la bawak kitorg berjoging (joging ker lari) kat tasik... Kitorg mmg r suka jer... seronok dpt kuar dr sekolah... mmg la sgt best...

Tapi kat sekolah aku ni pon ada gak citer2 mistik dier... yg paling glamor citer pasal budak lelaki berbaju sekolah - konon2 nyer bdk lelaki ni senior2 aku r... time tahun biler aku x pasti... kes ni jadi kat toilet tingkat3. Zaman aku stdy dr darjah 1 smpai darjah 6 toilet tu diorg tutup wat stor... Diorg cerita kononnyer dulu budak lelaki ni terjatuh dlm toilet tapi x der saper yg perasan sampai dier mati kat toilet tu... semenjak dari hari tu... tiap2 malam dier akan dtg ketuk2 pintu kelas... smbil berlari2 + bermain2 kat korridor dpn kelas... tapi aku x tau la kesahihannyer....

Toilet tingkat 3 tu mmg ada menyimpan banyak cerita2 seram... aku pon x tau betul ke tidak... ada gak jd depan mata... tp x tau nk percaya ke x... Ingat lagi masa aku darjah 1 or 2... time tu exam.. ujan lebat giler... mmg gelap la suasana time tu... aku ngan kwn aku nk gi toilet... da jd peraturan sekolah aku klu nk gi toilet mesti berdua dan guna pas... so kitorg ni dibenarkan la gi toilet... Aku ni ada toilet fav. kat sekolah tu... klu x masuk toilet ke 3 mmg x sah... sbb bagi aku toilet sekolah tu kotor... aku geli... toilet ke tiga tu jer yg bersih... tp time aku kat toilet tu ada org... kwn aku masuk toilet ke 4... aku pelik ngan org dalam toilet ke 3 tu... dier bukak kasut... kasut dier color putih kat luar pintu dier letak... pas tu aku dgr mcm bunyi org memberus kain... lama lak tu sbb pas kawan aku settle pon dier x settle2 gak... aku hangin la gak... tp pas tu aku trus balik ke kelas....

Pas dlm lebih kurang 30 minit (aku agak jer... sbb x logic klu lepas 15 minit aku leh kuar lg...) aku gi toilet balik kali ni kawan aku yg tadi aku teman dier kena la teman aku pulak... aku tgk kasut tu still ada lagi kat tmpt dier... toilet ke 3 tu still ada org guna... bunyi berus kain tu still ada... huhu... aku pon ketuk2 la pintu tu suh org dlm tu cpt kuar... lama gak... last 2 bunyi berus tu hilang... aku pelik... tah mana dtg nyer antu dlm aku ni trus aku tendang pintu toilet tu... terbukak... tp OMG... dlm toilet tu kosong yg ada hanya lah baju kemeja putih yang berdarah dan kasut yang mmg da ada kat dpn pintu toilet ke 3 tu... aku pon lari lintang pukang balik kelas... smpi skarang aku terpikir2... aper yg aku nmpk sebenarnyer??? benda ni mimpi ker betul2... erm tah ler.. aku pon x tau...

24 comments:

Anonymous said...

sekolah tu mmg best gila..

Ms. Wanniey said...

ex- SRKJTKL ker???

nurra said...

saya ex srkjtkl..1991-1996

Ms. Wanniey said...

Oooo senior la ni.. Sy batch 1992-1997..

yogigee said...

Yang I tahu Padang bola are. Semarang kami selalu Ada gathering dengan Cik Gi Safiah Ali . Umur sekarang dah 51

0122966682

yogigee said...

Yang I tahu Padang bola are. Semarang kami selalu Ada gathering dengan Cik Gi Safiah Ali . Umur sekarang dah 51

0122966682

Anonymous said...

Salam dari Pulau Mutiara,Ms,Wanniey.Saya Nathan (batch 1975-1980 SRK Jalan Temerloh).Kami telah mewujudkan SRK Jalan Temerloh,KL Alumni dalam facebook.Kalau anda sudi SUKA/LIKE klik. Apa juga sumbangan yang dapat menyatukan persahabatan yang telah lama terpisah dapat menolong.Terimakasih.

Ms. Wanniey said...

Tq for your info Mr. Nathan... sy da join group SRK Jln Temerloh di FB...

Anonymous said...

Saya batch 1989-1994. Nama nazzatush shimar. Dulu cikgu julfekar ajar sy bm. Skg dia komposer lagu.

Ms. Wanniey said...

Hi kak Nazzatush Shimar... masa akak darjah 6 sy baru darjah 3... Cikgu Julfekar pon ajar sy BM gak... tapi kejap jer... pas tu dia tukar sekolah... sy contact gak ngan cikgu... dia da nak kawen da...

Anonymous said...

salam..sy ex srk jalan temerloh gak..dr thn 1987-1991..awak?

Ms. Wanniey said...

Sy batch 1992-1997..

Unknown said...

Hi. I am V. Renganathan. Batch 1972 to 1977. Nama asal sekolah, SRJK(Ingerris) Jalan Temerloh. Thanks for the sweet and bitter memories. The teachers were wonderful and deeply dedicated. My favorite teacher, Puan Mariah. Wish my kids had teachers like them.
Kind regards.

Anonymous said...

Assalam...sy ZULKIFFLI batch 1991-1996...sy dh lm lost contact ngan kengkawan lama....klu ada yg masih igt bleh contact sy 0175247689 (WhatsApp)

Dragunov said...

gua batch 1984-1989

Unknown said...

Hi Salam Semua.. Saya Sekolah Kat Sini Setahun Lebih Jer Then Pindah Melaka.. Tahun 1990-1991.. Tapi awal Tahun 1991 dah Pindah KE Melaka.. Sekejap je.. jika Ada reniuon.. bgth ya 0173003884

Anonymous said...

Satu kelas dgn eizlan yusoff @ Idris yusoff... sedih dgr sekolah legend tu tutup yg dah di jadikan pusat sumber... masih tak berkesempatan nak tengok rupa bangunan sekolah tu skrg... jalan masuk ke sekolah tu redup jer sb byk pokok besar dan tinggi di kiri kanan jalan..

Unknown said...

Apa jadi sekolah tu yek. Yang aku tahu kat situ ada istana budaya dah. Dulu aku sekolah rendah kat situ menengah pun kat situ. Sekolah rendah puan Hasnah garang giler. Klu sekolah menengah seri Titiwangsa nama guru besar aku x ingat yg aku ingat cikgu Jamaluddin dia selalu pakai songok

Unknown said...

akak ex-srkjtkl (1981-1986) Eizlan Yusuf jiran sblh rmh semasa di Blok B Flat Pekeliling. Ifa raziah kenalan di blok C

Maral Samudra said...

Saya batch 1970 - 1975 SRJK(i) Jalan Temerloh, KL. ( Selangor/ WPKL ). 1976 - 1980 SM Jalan Temerloh, KL. Kenangan terindah zaman persekolahan.

Unknown said...

Sy mazni.sekolah rendah jln termeloh 1981-1985.ada geng x?ni no wasap sy 0176369307

Unknown said...

Sy batch 81-85.tahon 83 sy drjh 3 kelas hijau.abg sy mohd faizul ketua pengawas dan pemain bolasepak sekolah.awk kelas mana yea?

Anonymous said...

Wow...kite batch yg sama la eh...sy skolah smpai darjah 2 je kat situ...kelas 1 anggerik

Anonymous said...

Ad x y batch 1995..??naik bus uncle..😅

Post a Comment