Tuesday, March 26, 2013

Mak Cik Cleaner

Hari ni aku nak citer pasal mak cik Cleaner kat opis aku... Makcik ni da keje kat opis aku lebih kurang 1 tahun lebih kot... 1st time aku jumpa makcik ni aku ok jer la... makcik ni kuat bercerita... so klu boring2 boleh la borak2 dengan makcik cleaner ni... Ok Fine...

Makin lama kenal makcik cleaner ni aku da start rasa annoyed giler... Makcik Cleaner ni suka sibuk hal aku... Semua benda pon nak menyibuk... Lagi2 klu aku gi shopping time lunch... nanti sibuk2 la nak tanya apa aku beli... Ok tu x pe lagi...

Satu kegemaran atau hobi makcik ni adalah bertanya mana kita pergi lagi2 depan Big Boss.. Contohnya semalam ko pegi kursus so hari ni ble dia jumpa ko dia akan tanya "Mana Ko Pegi SEMALAM dik, Makcik tgk kau tak de pon" Ble ko jawab dia actually x nak dgr pon... nanti ble dia nampak boss ko lalu dia akan tanya soalan yang sama ngan nada kuat sampai satu opis ko boleh dengar.... Ble ko pegi Kursus ke ko pegi meeting ker atau mana2 tempat yang boss kau tau tu x per...  Pernah satu hari tu dia tanya aku cam tu... n aku pelik gak sbb aku ada jer kat opis satu hari kan... except for lunch time... n hari tu semua big boss x der... N dia cam biasa la tanya soalan tu kuat bagi semua boss aku dgr... x ke sakit ati tu... membuat kan boss fikir biler diorg x der kat opis aku mengular... hishhhh....

Satu lagi makcik ni jenis penyampai mohor besar ok... gi unit ni cerita pasal org sana... gi unit sana cerita kat orang sini... lagi2 pasal apa yang ko beli, ko guna, atau apa jer la... Adalah sorang hamba allah ni.. dia baru pindah Branch aku... so dia tak tau perangai makcik ni... n aku pon actually x tau kes dia ni (Makcik Cleaner) rupanyer penyampai besar kan... Yang hamba allah ni dok sibuk2 diet nak kurus kan badan... nak kawen katakan... so beli la satu produk untuk kurus... beratus2 la harganyer satu tin tu... N makcik tu tanya kat hamba allah tu aper benda semua tu si hamba allah ni pon cerita la satu2... niat hati nak share kot... makcik tu pon agak gajah juga... n habis la tersebar seluruh tingkat yang makcik tu pegi dok menceritakan kisah Hamba Allah ni makan produk beratus2 da dekat beribu harganya tapi kurus nya tak jugak.... Klu ko dgr sendiri ayat makcik tu lagi sakit ati... lancang ok mulut dia...

Satu lagi klu ko ada meeting... sibuk la dia nak tanya ko order makanan apa... pas tu cakap sedapnya... lama makcik tak makan makanan tu macam mintak simpati suh ko bagi dia satu.... hishhh mana bolehkan aku ni slalu order cukup2 ngam2 jer... x suka abehkan duit company....

N ada satu kes ni aku tak pasti niat makcik tu.... Dia datang kat aku dari jauh aku boleh dgr suara dia... dia kata "Sampai hati kau wanniey, ko kawen ko tak ajak pon makcik".... Aku confuse ok... ble pulak aku nak kawen... BF pon x der.... gilo apa... Pas tu aku tanya la makcik tu... "Eh makcik Ble pulak saya nak kawen???" tetiba makcik tu tukar topik... dia kata "Ko bila nak kawen wanniey???? Kawen la cepat2... tengok kawan ko Liza.. dia da ajak makcik gi kenduri kawen dia..."  Aku dlm hati WTH.... tetiba jer makcik ni....

So aku pon jumpa la ngan Liza tu n tanya "Wah kak ko da jemput makcik cleaner gi Kenduri ko tapi x ajak pon kitorg yang lain ni..."  Sentap semua geng blom di jemput tapi makcik cleaner da uolllsss... sekali Kak liza jawab "Eh... mana ada akak jemput dia...." Sudah... makcik itu sudah buat cerita.... huhu....

Cleaner kat opis lama aku dulu ok jer aku rasa... x pernah sibuk2 nak berborak... angkat sampah... lap meja... vacuum... kuar dari bilik... yang sekarang ni angkat sampah pon berjam2.... x der makna dia nak lap2 meja... Sibuk nyer berborak jer... Satu hari sekali jer amek sampah kat opis bila tanya dia jawab "Makcik vacuum kat unit sana tu tadi"... hangin jer aku dgr... tempat aku gak dia x vacuum...

Makcik ni satu lagi kepantangan dia adalah nampak lelaki... mula la tergedik2... huhu... kalah anak dara or mak janda ok.... n Jangan tegur dia... even klu dia tak amek sampah.... dia punya jawab giler kentang... pakej petir lagi... meninggi jer suara... macam dia boss... Makcik ni kategori ko tanya satu dia jawab 1000 pakej pusing sana pusing sini lagi... sampai malas aku nak amek tau apa dia cakap....

Ok la...stop kat sni... nanti klu makin lama aku menaip kang macam2 lagi yang kuar.... hehe...

Chow chin chow

No comments:

Post a Comment