Wednesday, March 13, 2013

I'm alone

Tadi (13 Mac 2013)  dalam lebih kurang 7.10am cam tu... aku sampai opis... so bukak la pintu semua... biasa la aku kan org yang 1st sampai kat opis (read: untuk unit aku yang majoriti masuk kul 8.30am) aku datang awal ni pon bukan apa.. still x confident nak drive time jam2 ni... da la pagi tadi ada traffic light rosak... damn... aku mengekor jer la kete dpn aku... kang bila org lain da menyelit aku x reti nak jalan... x psl2 org belakang bakar kete aku nanti... hehe... #maafkansayabudakbarubelajar

Ok sambung balik... pas aku bukak lampu... bukak suis mesin photostat, watercooler dlm perjalanan nak masuk bilik perbincangan sbb nak tgk aku parking senget ker tak... oh yer aku parking senget sikit ke blah kanan... oh my god... nasib baik Mamat Parking x marah aku sbb parking senget td... aku terdengar bunyi pintu kena tutup... cam kena tarik... kuat gak... datang nyer dari arah bilik Big Boss ngan second big boss... kat situ pon ada satu bilik kosong bilik tu patutnyer third big boss duduk... tapi da mmg dari azali x der org so bilik tu kosong buat tempat solat ngan simpan barang2 yang x digunakan jer....

N confirm aku dgr bunyi pintu tertutup tu mmg arah dari sini... n pepagi cam ni saper yang ada kat opis da kata aku yang bukak opis pagi ni... klu ada orang lain kenapa dia tak bukak lampu... and bilik2 yang aku ckp tu pon kosong.. oh god baru teringat big boss n second big boss mmg x der dari semalam... diorg ada course... bilik big boss aku da kunci smlm... so bunyi apakah??? adakah gangguan????

Hari tu one of my clique yang selalu gak solat dlm bilik kosong tu ada cakap ngan aku "Ishhh ada gangguan" n btw time tu aku ada la try bukak pintu tu kunci so aku balik tempat aku tunggu turn nak solat... pas dia keluar tu yg dia cakap "ishhh ada gangguan" pas tu aku gelak2 jer la... n cakap "saya ke gangguan tu" pas tu dia cakap ngan muka serious... x la betul2 ada gangguan... ada benda putih melayang time dia solat... aku da macam What the **** (censor)... aku kuatkan semangat... berani... yakin diri... n nak solat pon kan... takut kat Allah S.W.T tu lagi kuat mengatasi takut benda2 yang bukan2... Alhamdulilah aku x kena apa2... tapi tu la pagi ni pulak...

Ishhh... sat gi nak bercerita ngan org2 opis ni la... biar diorg takut balik lambat... kuikuikui...


No comments:

Post a Comment