Thursday, May 2, 2013

Tip Kesihatan : Pening

Aku ni slalu pening2 sakit2 kepala... dari kecik smpi ke besar... lagi2 time form 4 hingga form 5... Lagi2 time Add Math... Mesti sediakan Panadol, Minyak Cap Kapak + Air Mineral... Sakit kepala uollsss.... N satu lagi aku nak bagi tau... klu pening kepala jangan letak minyak cap kapak kat hidung... nanti leh kena penyakit saraf... sbb saraf kita rosak... Minyak cap kapak tu tok kegunaan luar jer... klu kat kepala... tepi tepi dahi tu boleh la... sbb Arwah ayah aku kena dulu... badan dia gerak2 sendiri.... kesian aku tgk...

Pas tu aku dapat tips ni dari kawan aku... dia cakap klu sakit kepala amek vitamin B complex... n aku minta kepastian sorang budak ni dia ex- Pharmacist n dia confirmkan dia kata amek vitamin B complex tp klu da teruk boleh amek ubat doktor... tapi klu boleh jangan la... yer la bak kata orang Pill2 panadol ni lama dia nak proses kan... lebih kurang 5 tahun katanya.... side effect boleh kena buah pinggang... simpang...

Tapi aku skrg ni dlm pencarian vitamin B complex tapi dlm bentuk softgel... ada ker??? aku google ada... tapi semua jenama aku tak pernah jmpe kat malaysia... yg kordels, Blackmores, GNC, Shaklee tu semua tablets... aku klu boleh tak nak amek tablet... tersekat kat tekak wehhh....

Hehe... 

No comments:

Post a Comment