Tuesday, May 14, 2013

Review : Hello Ghost

Cerita hantu korea... tapi x seram... klakar ada la... 1st time aku tgk cerita ni jujur aku cakap boring... starting dia sgt bosan... 2, 3 kali jugak la aku tgk.. aku tutup.... kira tgk dpn2 pas tu aku stop tgk cerita lain... sampai la satu hari tu aku terjumpa kat forum diorg dok komen2 kata cerita tu best... ending twisted... so aku macam... aikkkk biar betul... balik rumah aku trus bukak cerita tu... kali ni bertabah layan la jugak... bila da separuh cerita tu da jadi best.... memang layan sampai habis la.... Cerita dia memang menarik... ble da tau ending dia... aku tgk lagi sekali... dan macam empangan pecah aku menangis2... so saper nak tgk cerita ni sila sediakan tisu dan bertabahlah.... sedih siotttt....

Aku suruh sorang clique aku tengok cerita ni... kes dia pon sama cam aku.... 3-4 kali x leh layan... tapi aku cakap ngan dia... "tengok... best cerita ni.... awal dia memang boring... tapi ble da paham cerita gerenti tgk 2-3 kali..." n... betul pon cakap aku... dia siap cakap dia menangis giler2.... sampai housemate dia tanya kenapa ada apa2 problem ker???? dia cakap "Tak... tgh tgk cerita Korea"... haha... ko mampu?????

Aku cerita serba sedikit... klu banyak ter reveal element2 surprise dan korang da x surprise lagi...

Cerita ni mengisahkan sorang lelaki yang bernama Sang-man, dia ni banyak kali cuba bunuh diri sebab kesunyian dan hidup seorang diri x der saudara mara... Mula-mula Sang-man bunuh diri dengan makan pill... tapi sempat di selamatkan... lepas tu pulak dia terjun kat jambatan Han... pon berjaya diselamatkan...

Masa kat hospital, masa dia lemas sebab terjun jambatan Han tu... sedar-sedar jer... dia duduk la atas katil.. tiba-tiba dia nampak sorang lelaki berkot sedang hisap rokok... dia cakap la yang tak boleh merokok kat hospital... tapi laki tu buat tak tau jer sampai la ada sorang nurse datang dan amek rokok dari tangan Sang-Man... time tu sang-man pon terkejut... aper sal rokok kat tangan dia pulak....

Lepas tu hospital refer Sang Man ke Pakar Sakit jiwa, masa jumpa pakar tu Sang-Man dengar orang menangis... dia cari-cari rupanya ada sorang perempuan menangis dalam loker doctor tu... Sang - Man pon marah-marah doktor tu... doktor tu pon confirm la Sang Man ni halusinasi... so da ada 2 hantu ikut sang man..

Malam tu Sang Man keluar dari ward dia... dia jalan-jalan sampai la kat tempat nurse... sorang nurse tgh ambil kertas-kertas yang berterbangan sebab kena tiup dengan sorang pakcik tua yang duduk mencangkong atas meja... Sang Man tgk je pakcik tu... tiba2 pakcik tu pandang sang man dan kepala dia jadi kecik besar kecik besar... n datang pulak lagi hantu merokok dengan hantu menangis...So tau la sang man tu hantu... patut la semua orang tak nampak... dia jer yang nampak... sang man pon lari gi bilik dia... sampai kat bilik Sang Man nampak hantu tu terapung2 dan dia pengsan....

Esok pagi nya pulak doktor datang n nampak sangman tidur kat lantai (sebenarnya sang man pengsan) doktor tanya dia lantai lagi empuk dari katil kan... untuk menunjukkan dia tak gila... dia kata la... "Tak la tilam lagi empuk" then tiba2 dia nampak sorang budak melompat2 atas katil... so dia bgtau doktor... n diorg pon pandang dia macam pandang orang gila... haha... so dia tau la tu hantu jugak...

Lepas dia keluar dari hospital... semua hantu-hantu tu ikut dia... hantu2 tu nak mintak tolong dengan dia... untuk finishkan unfinished bisness diorg... lepas tu baru hantu-hantu tu akan pergi dan tak kacau sangman lagi...

So korang tengok la... cerita ni... di jamin best... ending dia best dan menyebabkan korang mesti nak tgk semula... betul... x tipu.... tapi risiko tanggung sendiri... klu korang stress dan mengalami kesedihan dan kemurungan melampau aku tak bertanggung jawab... risiko menonton atas korang sediri k....






PS : Ble korang da tau keseluruhan cerita ni... n korang tgk cerita ni lagi sekali confirm korang menangis jer ble tgk satu2 hantu tu... dari starting cerita mesti korang da touching2 nyer...  lepas aku wat review td aku tgk la cerita ni... mmg x boleh jd... asyk nangis jer... merah2 mata aku... terus tutup n sambung kat umah jer...huhu... benciiiiiii

No comments:

Post a Comment