Monday, May 6, 2013

Review - First Kiss/ love at next stop

First Kiss ni cerita tahun 2012... cerita dari Thailand dan genre Romantic Comedy... Cerita ni mengisahkan Chanisa (Kaneungnej Jakkarasamittanon) seorang pekerja di sebuah pejabat tak pernah jatuh cinta melainkan cinta monyetnya, Ohm masa zaman persekolahan  dan cinta monyetnya masih menghantuinya sehingga kini.

Semasa zaman persekolahan Chanisa dia begitu meminati Ohm tetapi Ohm bercinta dengan Pam dan Chanisa kecewa dan tidak pernah bercinta semenjak dari itu... Pada satu hari Ohm pulang ke Thailand dan kembali berhubung dengan Chanisa dan Chansia rasa tidak sia-sia dia menunggu Ohm.

Semasa Chanisa pulang dari kerja dia menaiki bas, ada satu kemalangan berlaku, dan semasa melihat kemalangan (melihat luar tingkat) semasa chanisa berpaling ke kanan dia tercium budak sekolah menengah yang bernama Bass.  Dan Chanisa begitu bengang kerana itu merupakan First Kiss nya... Kerana bengang dengan Bass tanpa sengaja Chanisa membaling telefon bimbitnya.


Semasa sampai di rumah Chanisa mencari telefon bimbitnya dan tidak berjumpa dan terus menelefon telefon nya... dan ada orang yang menjawab... Suara lelaki yang bertanya "Mengapa kamu mencium saya" terus Chanisa tau itu Bass dan meminta Bass memulangkan telefon nya tetapi ditolak.. Oleh kerana bengang dan mahu telefonnya kembali Chanisa pergi ke sekolah Bass dan Bass dihukum rotan oleh guru disiplinnya.. Chanisa berasa bersalah dan membelanja Bass makan, dan Ohm telefon Chanisa untuk mengajaknya makan bersama di restoran Cina dan perbualan mereka di curi dengar oleh Bass.

Tanpa disangka oleh Chanisa Bass pergi makan di restoran tersebut, di situ Bass ternampak Ohm.  Bass Mengajak Chanisa keluar dating dengan nya dengan alasan dia akan bagi tau Ohm pasal first kiss tersebut dan Chanisa bersetuju. "First and Last date".  Semasa di panggung wayang Chanisa ternampak Ohm dan Pam, Rupa-rupanya Bass mengenali Pam dan dia hairan kenapa Chanisa keluar dengan Ohm dan Bass memberitahu yang Pam dan Ohm bakal berkahwin. Chanisa marah dan rasa tertipu dan dia menangis dan bercerita dengan kawan2nya dan Bass ke Opis Chanisa untuk menghilangkan kesedihannya, Bass menyamar jadi pekerja, kawan-kawan Chanisa juga sukakan Bass dan Chanisa dan Bass pon bercinta...

Tetapi akhirnya kawan-kawan Chanisa mula mengetahui siapa sebenarnya Bass... Bass baru bersekolah menengah dan Chanisa sudah berusia 26 tahun.  Kawan-kawan Chanisa meragui cinta Bass dan tidak percaya cinta mereka akan kekal dan meminta Chanisa fikir betul-betul dan secara logik... Apakah yang akan terjadi???? Adakah mereka akan putus???? Ohm juga telah bercerai dengan Pam.... adakah Chanisa akan kembali pada Ohm?????

Saksikan....

Dari 5 bintang aku bagi 3 bintang

 

No comments:

Post a Comment