Thursday, December 3, 2009

Lunch punya cerita...

Hari ni aku gi lunch ngan Mizz Y... Makan2 jer... da lama x mkn kat luar ni...hehe.. Tgk syok2 dok makan tu tetiba Mizz Y dapat call dr kawan dier... Nama kawan dier tu Sumpah aku x ingat langsung... tp nama aweks dier yang cantik tu aku ingat la... Mizz N... (woit aku bukan les ok) nak ajak Mizz Y kuar lunch... Mizz Y tnyer kat aku ok x klu mmber dier join sekali... aku ckp ok jer... sbb aku ingat kan popuan...

Tengah sbuk2 borak ngan Mizz Y smbil menunggu ketibaan kekwnnyer tu.. Mizz Y dapat lg 1 call... Kwn2 dier tu rupernyer da ada kat blkg kitorg... pas tu cm biasa r wat sesi suai kenal bagai la... Tetiba dier kata nk bagi sumting kat miss Y aku rasa dier mesti nk bagi kad kawen... sbb dari muka dier cm xcited jer... mcm muka kwn2 aku time nk bagi kad kawen la... sekali "bedebuk" duit RM50 agak tebal gak la... aku rasa ada dlm 5 ribu kot dier kuar dari wallet bagi kat Mizz Y.... Dalam ati aku... "sah budak ni mesti jap gi nk rekemen aku join diorg ni"...

Aku sbnrnyer da agak biasa gak tgk smpai berpuluh2 ribu inggit ni... siap tolong kira lg... tp bukan duit aku r... duit syarikat.. haha.. jadi aku x beraper heran sgt... bebdk ni pun sibuk la cerita mengenai kekayaan diorg tu.. konon2 cm baik r... siap kata bagi kat mak bapak RM5K sebulan... aku nk percaya ker??? huhu... pas tu agaknyer dier dapat agak yg aku ni mmg kaki soping.. aku lak letak wallet Elle buruk aku tu... dier pon bukak r citer LV, Coach, Gucci, Guess... Mizz N ni kata dier baru jer beli Gucci sat gi nak gi bli LV sbb terpikat kat ada satu beg ni... huhu... sori aku x jeles...

Berbuih2 la mulut budak berdua ni cerita tentang kekayaan diorg... siap tanya aku ada x muka dier cm org wat MLM, Skim cepat kaya, etc. Aku pulak ngan jujur dan amanah nyer menyatakan ADA... terdiam dier... (sori mulut aku mmg cm ni... Bak kata Mizz Lor "LASER") Aku siap ckp "wah cerita ni sangat menakutkan, ngeri jer saya dengar"...

Boring agaknyer ngan muka aku yg x braper berminat ngan citer diorg ni... dier pun bukak la citer HP... Aku lak jenis mmg x bawak HP... Klu bawak mesti kena kutuk berbakul2... iye r HP lama... haha... Mizz N ni ckp r kat aku.. hp ni penting.. kena bawak ke mana saja... nnti klu ada kecemasan ssh... aku lak ckp x beralas... "mls r.. nnti boss sy call suh balik opis". Trus dier senyap...

Mamat tu pon berusaha gak tok wat aku rasa cm nak kaya cpt cm diorg trus tnyer aku.. "HP aper yg best eh skrg"... aku pon x agak2 gak.. sbb aku mmg nk beli hp pujaan ati aku tu trus aku cakap "Omnia best". Mamat tu trus blur giler tnyer aku OMNIA???? isk.. truk betul la org kaya ni (dlm ati jer r)... dier pon tukar topik kata Sony ericsson baru tu cm best kan... aku pulak kata "x tgk lg r, tak pon beli HTC jer r...." mmg sangap muka dier blur lg... dlm ati aku da gelak... OOOO ko blagak kaya jer ker??? ker org kaya mmg x pkai hp mahal2 ni???? Pas tu siap citer yg hp dier beli ni harganyer 2 x ganda dr org biasa beli sbb baru seminggu beli da tertinggal kat Starbuck.. pas tu trus beli yg baru yg sma model... Aku ngan laser nyer trus ckp " x per duit banyak x leh bawak mati pon" dier tersengih2 jer... sbb tu sbenarnyer ayat yg dier patut ckp... haha...

Pas tu dia pon bukak bab kereta... dok cerita la nak beli kete... kete lama dier nk bagi adik dier r... sumpah aku x tau pon jenama kete yg dier dok sebut2 tu.. Fairlady... maafkan lah aku sbb aku x kaya cm diorg... sbb tu aku x tau... Pas tu siap bagi sound tepek lak tu... "klu da cukup2 makan jangan la nk berangan beli kete mahal2 cm BMW, etc. maintenance jer da mahal..." wah budak ni nak bikin aku panas r tu... mmg la dier bnyk taktik...

Sbnrnyer aku da rasa lain macam sbb 1 kesalahan dier ialah ckp kat aku dulu dier satu "Syarikat" ngan aku... tp Branch lain r... kat HQ... tp setahu aku Branch tu dok kat Jalan Raja Laut... isk2... mmg dasar nk mmbohong aku yg ssh nk ditipu ni... Pas tu cerita la dulu dier tu keje makan gaji ... penat... pagi keje.. petang Part time... siap asyik gi site... yg aku pelik dier ckp kat aku dier tu EO jer... awat nyer gi Site... isk2 nk menipu lagi... siap dier sebut nama jawatan2 yg pelik2 dan aku x pernah dengar sepanjang aku keje ni... buat pengetahuan korg dier baru 2 thn brenti keje... maksud nyer aku ngan dier sesama msk keje... so mmg salah la dier punya FAKTA tu... da la tu nk galakan aku ni x bekerja cm dier dok join benda tu jer... isk.. x mo aku.. da la tu ngan eksen ckp "pagi td bangun tidor kul 10am... biasa r org x keje...." (wah cik abg... x solat subuh ker????)

Yg paling best nyer dorg slalu sebut sy x bohong ni FAKTA... haha... bnyk la ko nyer fakta... Aper2 pon suka ati korg la... aper korg nk wat pon asal x berkaitan ngan aku sudah... lg satu jgn nak belagak sgt ngan aku sbb walaupon aku ni x sekaya korg aku pon boleh jer shopping kat Pavillion tu... x pyh tunggu kaya... klu ada rezeki lebih dapat r... dan berbelanja ikut kemampuan...

Dan Sila Maklum OK aku X PERCAYA KEKAYAAN, DUIT LEH DAPAT NGAN MUDAH... klu aku join mmg la korg yg lagi kaya... aku lom tentu lg... KANNNNNNNNNNNNNNN............

Ps : Mizz Y jgn marah aku sbb wat N3 ni K....

No comments:

Post a Comment