Thursday, December 3, 2009

Terima Kasih

Warg... a very good moring to all of you - readers... klu korg baca moring so good morning... klu korg baca afternoon so good afternoon, klu evening, good evening... klu korg baca sebelum tidor.. good nite aku ucapkan... (wah pnjg berjela aku nyer kata2 aluan)

Pagi lg ni... tp aku da rasa ngantuk sgt... tima kasih kepada cuaca pagi ni... hujan mencurah2 habis aku basah walaupun aku pakai payung... dan ucapkan terima kasih jugak kat IBU aku yg menceritakan cerita antu kat aku malam td... huhu... aku x dpt tidor... series... aku ngeri gila... abeh bulu roma aku tegak2...

Malam td.. ibu aku gi latihan marhaban (biasa la kaum2 ibu dan suri rumah nyer xtvt) biasanyer dier akan gi jumaat malam sabtu... tapi ada org booking da group beliau untuk wat show (wah melampau show... ak x reti nk describe aper) tok sabtu ni... diorg da x der masa tok latihan terpaksa la wat malam td jugak... Biasanyer diorg punya latihan kat dalam DEWAN (dewan ni la org wat kenduri kawen n aper2 majlis yg berkaitan kenduri kendara) Tp malam td diorg tukar location... ini semua hasil dari gangguan2 yg diterima oleh mereka...

Dalam 4-5 bulan ni mmg kecoh sikit kawasan aku tu... ada yg cakap nmpk hantu yg ada kepala jer tu... aper eh nama dier... polong (time kasih kepada kliwon... ini lah hasil nyer... aku da tau gak nama2 antu ni) ada gak yg nampak 5 sekeluarga.... wargh... sebenarnyer yg membuatkan aku rasa goose bumps ni adalah si 5 sekeluarga... bukan sekali 2 diorg nampak diorg ni...

Kes 1
Adalah org ni wat kenduri kawen... so setiap kenduri kawen ada insan2 yg kena menjaga khazanah2 kenduri supaya x ilang, di curi org, whatever u call it la kan... Org yg malang ni telah ternampak 5 sekeluarga yg dok lepak2, relex2 atas sopa kat ruang tamu dewan tu (Dewan ni berbentuk seperti sebiji rumah ok) Org yg di tugaskan untuk menjaga tu lari lintang pukang...

Kes 2
Ni time selepas majlis kenduri kawen kawan aku... bapak dier sibuk la mengemas segala kekotoran akibat dari majlis tu... (wah ayat aku x sesuai langsung) bapak dier ni buat semua benda r... dari mengemas, mencuci, membasuh dan etc2 la... smpai la ke siram pokok bunga...
Masa tu da petang da nk dkt maghrib... time tu bulan pose (saper kata bln pose tak der antu...huhu) tetiba dier terbau makanan... dier pon ikut la bau tu... biasa la pelik la pulak ble ko sorg2 kat dewan tu... tetiba ada bau masakan... dier pon pegi la ikut bau tu smpi ke bilik blakang... wah.. sudah terhidang makanan... macam satu family nk makan r gamaknyer... dier pon trs menutup pintu bilik tu da trus balik ke rumah... demam seminggu...

Kes 3
Biasa la bdk 2 lelaki kan.. diorg suka balik lambat2 ni... x tau r lepak mana... maybe kedai salleh.. dok ngetir (ayat diorg yg bermaksud minum teh - agaknyer la)

Time tu da dekat 2-3 pagi... budak kutu lepak ni pon balik la ke rumah... time dier nk bukak pintu umah dier.. dier rasa ada org dok perhatikan dier... maybe sbb dier ingat ada aweks nk usha dier.. dier pon terusha benda tu... aper yg dier nampak adalah mahluk x berbadan... ada kepala jer... budak ni aper lg.. cepat2 bukak pintu trus tido.... dier pun domam gak... kesian...

kesimpulannyer : jgn kuar malam2... antu pon x suka tgk korg...

Kes 4
Ni Ibu aku sendiri yg alami... time dier dok berlatih marhaban dier dengar ada org bagi salam.. lembut jer suara perempuan bagi salam. Time tu bukan ibu aku sorg jer yg dengar ada lg sorg makcik tu pon dengar gak.. makcik tu dengan ibu aku x duduk dekat... diorg berdua ni jawab la salam tu... siap jemput masuk lagi... tp x gak masuk2... ibu aku pon suh la Makcik June ni bukak kan pintu... oit... x der org... time tu diorg da rasa seram sejuk da...

Bile ibu aku balik umah.. dier pon citer kat jiran sebelah umah aku... jiran aku tu pon ckp la masuk umah secara ke belakang... ibu aku pon buat r... tp malam tu pon dier kena kacau gak...

Malam tu ibu aku dengar bunyi azan, pas tu bunyi kecoh2 org... ala cm bunyi org bangun pagi.. sibuk wat bfast, sibuk siap gi keje... cm tu r... ibu aku rasa dier baru jer tidor... tgk jam baru kul 2.30am... ibu aku ingatkan jam rosak.. dier pon gi tgk jam kat dapur... sah konfim baru 2.35am.. pas tu ibu aku x leh tidur smpai ke pagi... sbb dier dengar bunyi bising cm time siang...

Bila ibu aku citer kat geng marhaban dier... rupanyer semua pon kena kacau cam tu gak...

Kes5
Ni yg paling latest... time raya haji.. diorg nampak 5 sekeluarga dok atas bumbung sambil makan tulang2an... pas tu ada pakcik ni kebetulan terer dlm bab2 agama ni dok la baca sumting2... pas tu dier suh benda tu pegi... benda tu pon ikut la ckp pakcik tu... trus bangun... terbang ke arah kubur...

ni antara cerita2 nyer... banyk lg sebenarnyer... tp x der mood lak nk citer pepanjang...

Akhir kata... "Jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri" - curi ayat Misteri Nusantara TV3

2 comments:

mrs shaifull said...

eee atutnya, sambil baca cita wani, sambil dengar lagu poco2, bolehhh??? :)

Ms. Wanniey said...

haha... jahatnyer... nak mengata citer org r tu.. :p mari la berpoco2 dgn pocong di Dewan itu... Ada Bran???

Post a Comment