Saturday, December 26, 2009

Vampire ker???

Hai... da lama aku x update blog ni... bukan apa... aku bz sikit... last week.. khamis ayah aku dimasukan ke wad icu kat PUSRAWI... jgn tanya sakit apa... aku mls nk citer pepnjg... tp alhamdulilah semalam ayah aku da dibenarkan kuar hospital... baru la mood menulis blog aku dtg balik... haha...

Aku nk citer sikit psl org yg aku kenal time kat hospital tu... ada sorg mamat ni... katil dier dpn ayah aku... time aku smpi tu dier tutup abeh langsung x dpt tgk muka dier... erm.. dlm ati aku kata dier ni mmg sombong giler r... yer la kata pon hospital swasta... msti la org yg ado2 jer kan... tp aku ya ado... haha...

Agaknyer mamat ni da boring dok kat katil dier, dier pon bangun r... nk gi tgk tv kat ruangan menunggu... tetiba nurse bukak pintu ikut luar tertolak dier... dier jatuh.. aku pon agak baik gak r nk gi tolong tp dier blagak sikit... x nk aku tolong dier kata ok x per... aku tgk budak ni mesti umur lg muda dr aku... aku anggarkan dlm 20-24 thn jer... klu x muda mesti sebaya aku jer....

Esok nyer family dier dtg.... aku tgk ayah dier dlm lingkungan 40an, mak dier pon sama... dier ada abg... abg dier aku budget pon antara 24-25 thn... paling tua pon maybe 26thn... cepat agaknyer parents dier kawen... dier ada 3 org adik... yg bawah dier tu aku anggarkan dlm 18-20thn... yg empat tu aku rasa baru darjah lima nk keenam... tp suara dah nk pecah... serak2 basah... yg plg last tu dlm 3-4 thn... tp da bergaya giler da... klakar aku tgk....

hari khamis hari tu... tetiba mamat2 bertiga ni bermesra2 ngan aku, mak aku, ngan adik aku... berborak2 r dr hal sakit2 ni smpai ke hal family... aku ni la yg paling banyak diam... biasa la aku kan anti-sosial pemalu... dok tgk tv ngan adik aku... mls nk layan diorg berborak2... tetiba aku terdengar yg mamat ni kata adik dier yg last tu (perempuan tu) ada sakit... petumbuhan... tp aku dgr ketumbuhan... dlm ati aku sian adik tu kecik2 da sakit... tetiba dier kata adik dier yg lelaki tu... yg aku tgk cm bdk umur 11-12 thn tu pon sakit yg sama... ramai org ingat dier tu bdk sekolah rendah tp da abeh sekolah pon skrg kat Universiti... hah...trus aku tukar tumpuan aku dari tv ker cerita dieorg... rupa2 nyer mamat yg sakit tu (angah nama panggilan dier - nama sbnr langsung aku x tau x pernah tnyer/ kesah pon umur dier da 29thn... so bermakna abg dier da 30 lebih... wah... nk nangis aku... muda belia sungguh diorg ni... ayah dier pon da 60an... sungguh muda belia... tp kasihan sungguh sapa yg kawen ngan mamat berempat ni... diorg x nampak tua... nnti mesti isteri diorg nmpk cm kakak2 jer... haha... ada potensi org ckp "weh ko kawen ngan pompuan tua ker???"

Erm... saper yg tau psl penyakit ni eh??? aku nk google tp cm x dpt nk cari key word yg sesuai jer.... saper2 yg tau contact2 la aku eh... sbb aku terasa cm diorg ni adalah family vampire... wah sudah sewelkah aku...

2 comments:

arda said...

wahhh.....mcm kuiz teka umur..ngeee...hencem tak kak org nya?hehehe

arda ad dgr gak penyakit tu tp tak pasti la namanya..so, sape yg ada penyakit tu mesti tak pyh cucuk botox kan..... ;p

Ms. Wanniey said...

Adda... Along, angah, ngan alang dier tu encem giler... klu x mesti akak x prasan ngan kewujudan diorg kat ctu... haha...

mmg diorg x cucuk botox tp diorg kena cucuk ubat yg membantu pertumbuhan... adik dier yg kecik dua org tu amek ubat tu r... tp klu ada tgk mmg ingat dier budak kecik... kesian kan...

Post a Comment