Thursday, March 11, 2010

Risiko Kosmetik Tiruan....

Da lama sebenarnyer aku nak tulis subject ni... tapi aku tak berapa ada idea.. tapi untuk kebaikan bersama aku rasa aku patut tulis... bukan tujuan aku nak mengata, memburuk-burukan atau mencantas perniagaan orang lain... tapi ni adalah kenyataannya...

Berapa orang dari korang yang pakai Kosmetik tiruan atau kata lainnyer Fake Makeup, Counterfeit makeup? Atau korang tak pernah tau tentang kewujudan Counterfeit makeup ni??? Dari pemerhatian aku la kan... aku tengok sekarang ni banyak sangat gerai2 ditepi2 jalan (lagi2 kat masjid india) yang jual Counterfeit makeup ni... Korang jangan tertipu ble diorang Claim yang makeup yang diorg jual tu adalah Makeup yang ori tapi direject/ kastam rampas/ or wat so ever... sbb aku rasa xkan la sepanjang masa dan dlm kuantiti yang banyak makeup2 ni direject or di rampas oleh kastam??? dan setahu aku la kan x der Kilang MAC kat sini sbb semua barang MAC aku dibuat di US/Japan jer...

Korang tau x aper risikonyer korang pakai Counterfeit makeup ni??? Korang x tau aper ingredient yang diorg (Pengeluar) gunakan dlm makeup korang kan??? Korang jangan la harap diorg tu letakan bahan2 suci murni atau bahan2 yang tidak berbahaya dlm counterfeit makeup korang tu... macam Makeup yang ori diorg ada lab test... diorg tau berbahaya atau x ingredient yang diorg masuk kan dlm makeup diorg tu...

Aper agaknyer yang ada dlm counterfeit makeup????

Only-Allah-Know what's in it... mungkin diorg leh ltak glue, paint thinners dan mungkin gak diorg letak paint... wow.. mana kita tau kan??? diorg leh letak gak benda2 yang x sepatutnyer kena kat kulit kita... aper diorg peduli kan? diorg bukan nyer pakai counterfeit makeup ni... sbb diorg tau aper yang diorg letak kat dlm tu... dan korg bukan nyer boleh saman diorg pon klu aper2 terjadi kat kulit muka korang even klu korang kena Cancer Kulit... sbb nyer Xder rekod yang pengeluar makeup tu... Klu korg nak saman MAC, Dior, Bobbi Brown or wat so ever... pon x boleh sbb diorg ada serial number... dan untuk pengetahuan korang pengeluar x kan tiru bulat2 serial number ni... contohnyer la kan

Serial number tok Mswanniey makeup (aku wat contoh jer..) Wanniey U5Z 4IQ

Tapi tok Mswanniey makeup yang tiruan jadi Wan niey U5Z 4IQ

Nampak tak?

Walaupon sikit perbezaan serial number tu klu korg bawa kes ke mahkamah CONFIRM korg KALAH....

Hakim akan kata... "SAPER SUH PAKAI COUNTERFEIT MAKEUP?"

Kepada sesaper yang selama ni mmg x tau tu... x per... belum terlambat lagi tok korang bertukar ke Produk yang betul... x der duit nak beli MAC or any other Branded Makeup Cosmatic korang boleh jer guna Revlon, Loreal, Maybelline or Silky girl.... Ada gak jenama nyer... terkenal gak... dan confirm2 ori... tu pon klu korang beli kat kedai yang sepatutnyer....

Beringat sebelum terlambat....

Berani ker korang guna Eyeshadow? Blusher? Powder dan yang paling penting LIPSTICK counterfeit makeup???? benda2 ni korang letak kat kulit korang... Eyeshadow risiko klu kena mata??? maybe boleh buta? Blusher lak boleh jd J Word... Powder wah tak tau aper lg nk cakap sbb korang akan letak dikeseluruhan kulit muka... dan LIPSTICK risiko terbesar... Bibir korang leh gelap... klu termakan? aku x tau aper nk cakap... sangat la bahaya....

3 comments:

mrs shaifull said...

betul betul betul, akak sokong, lg baik pakai maybelline kalau x de duit, drpd pakai mac pasar malam kan?

Ms. Wanniey said...

sokong 200%

.::: Princess MOMOY :::. said...

setuju sangat
anti-fake makeup
biarpun makeup tak banyak sebab kulit momoy alergi barang murah2 (haishh... ni rugi kulit mahal ni)
tapi tak akan beli fake makeup.

yang selalu riak pakai mac sampai semua collection dia ada tapi fake , nak buat apa kan. haha...rasa nak gelak mereka2 ini

Post a Comment