Wednesday, March 31, 2010

Taxi oh Taxi...


Tadi pas balik keje aku trus fly ker PUSRAWI... ayah aku nk wat Fistula... cm biasa r aku gi sana ngan taxi... masa ayah aku kna tahan wad kan hari2 aku gi... so aku mmg da tau sgt la rate tambang ke sana... biasa nyer RM3.70 paling mahal pon RM4.++ tetiba pakcik taxi tu (aku syak dia org bangla - cakap pon x braper betul -tp org bangla blh bawk taxi ker????) dier minta aku bayar RM10... dier x nk guna meter... aku pe lagi hangin satu badan la... aku tetap berkeras nk guna meter... pas tu dier membebel la kata yg dia rugi la klu hantar aku kat pusrawi, nnti nk kena pusing balik la, aper la...

Come on la pakcik, hari tu kementerian baru jer naik kan tambang, meter tu pon aku tau da laju kan sikit kan... tu pon ko x puas ati lg... ada ati tu x nk guna meter.... ngan aku yg org malaysia yg tau hak2 pengguna + rule n regulation taxi ni pon ko nk tipu2 suh x yah guna meter cm ner r ko ngan foreigner mesti ko sembelih kaw2 punya kan???

Harap jer kat badan taxi ko tulis ko guna meter, tawar menawar dilarang... chit po dah...

Aku rasa nk suh org2 yg bertanggung jawab hal2 pemandu taxi ni pi belakon r tgk pemandu taxi ni nk guna meter ke x?? Korang pernah x kena cam ni????

No comments:

Post a Comment