Friday, March 19, 2010

Satu Hari di Masa Lalu...

Location : Di sebuah bilik darjah, Kelas Anggerik, Sek. Rendah Kebangsaan Jalan Temerloh, KL

Hari tu adalah hari Penjagaan gigi disekolah, So nurse2 datang la tok memberi tunjuk ajar Pemberusan gigi yang betul dan memberi sedikit ceramah didlm tiap2 kelas... (aku sgt suka hari penjagaan gigi ni... sbb nyer dpt colgate (Tooth brush + Tooth Paste) secara percuma dan semua kawan2 gosok gigi kat dpn longkang sbb nurse tunjuk cara berus gigi secara praktikal)

Lepas memberi ceramah, nurse pon bertanya la macam2 soalan2 maut... hehe... Nurse pon tanya la " Siapa tau berapa kali kita perlu gosok gigi dalam masa sehari?"

Kelas diam.... aku (dlm hati) "erm aku tau ni... aku gosok gigi kat umah Pagi, Petang, Malam... 3 kali la sehari"

Nurse bertanya lagi "Sesiapa yang tau???"

Aku dengan confidentnyer bangun tok menjawab
"Yer saya tau.... 3 hari sekali"

Nurse "erm???" (sambil pandang aku ngan mata yang bulat)
*************************************************************************************

Gambar ini di google

3 comments:

mrs shaifull said...

wani, betul tu, pagi, pastu masa mandi lepas blk dr sekolah, pastu mlm nk tdo, 3 kalilah, kalau skrg plak, pagi, pastu waktu zohor, pastu mlm lg :) heheheh mmg 3 kali kan?

Ms. Wanniey said...

org ckp bukan 3 kali sehari tp 3 hari sekali la... :P

naniey said...

hee ^_^

Post a Comment