Sunday, September 5, 2010

Dam Dam Dum bunyi mercun...

Pejam celik pejam celik da nak raya... aku rasa macam baru jer semalam Pemohor besar Raja-Raja umumkan tarikh puasa... huhu... cepat betul masa berlalu sekarang ni kan???? Kalau duduk sesorang dan memikirkan masa depan agak seram la jugak... lagi beberapa tahun jer aku da nak ke umur 3th series... agak seram disitu...

Hari ni ngan semalam asyik dok mengemas rumah jer... tapi ada jer yang tak kena jugak... huhu... tah ler ni la agaknya kalau buat keje last-last minit ni... nak kata rumah ni setahun sekali baru kemas tak jugak... hari - hari pon menyapu... 2-3 hari sekali mop... tapi Ya ampun banyak betul la abuk dan pasir-pasir halus yang tak tau mana datang nya... misteri ni....

Nasib baik la tak cat umah... kalau tak mesti lagi banyak kerja kan??? nak kena alih-alih perabot lagi... rumah aku ni da la sarat ngan perabot... terutama kat bilik tu... hihi... Baju raya baru siap semalam... tudung pon tak cari lagi... Hari tu aku ada la beli selendang tok baju raya aku yang Official (baju hitam ---> tema tahun ni) color hitam merah... bila try... tolong la... x matching langsung... so nampaknya esok aku harus la mencari selendang yang baru.... klu sesiapa nak hadiahkan Tie-Rack or Arzu aku terima jer... kecil tapak tangan niru aku tadahkan... hihi... Apakah??? berangan lebih aku ni....

Ingat lagi masa kecik-kecik dulu... kalau time raya macam ni tak sah kalau tak beli shirt, skirt, dress, jeans, shoe untuk raya... sekarang ni bila da ada duit sendiri tak pulak bershopping macam tu... yang aku beli Baju kurung tu pun pasal lepas ni nak guna gi keje... Cardigan ada lah sehelai, t-shirt ada lah 2 helai... erm.. tu jer... kecewa... sebabnya mana jer tempat yang aku pergi semua tak der aper yang aku nak... aku ni kan fussy sikit....

Masa kecik-kecik dulu aku suka jugak main bunga api... tapi aku tak suka bunga api yang batang dia besi tu... api dia tu sangat sakit klu terkena tangan... dan besi tu bahaya... dan benda yang lagi aku tak suka mercun... sampai sekarang aku tak pernah pon main mercun... hihi... bunyi mercun tu boleh menyebabkan aku sakit telinga... hehe... tapi kalau tak der mercun tak pulak rasa meriah raya... erm... ye ker???

Bab kuih raya (read : cookies) yang tunjuk-tunjuk ada la satu dua... yang aku buat baru ada satu.. yang ibu aku buat banyak la... tapi tahun ni kena berhati-hati bila makan kuih raya... sebab nya paper semalam (berita harian 4/09/10) Jakim da tarik status halal Minyak Sapi jenama QBB Pure Ghee.... TQ la Mr. IR sebab call aku suh beli Paper Berita Harian... klu tak mesti aku tak tau pasal case ni....

Anyway korang beringat-ingat la eh time shopping raya tu... jaga keselamatan... dan jaga financial korang tu... kang tak cukup pulak duit nak bagi duit raya kat sanak saudara... Kalau bershopping bawak anak... awasilah anak-anak anda tu... jangan sebab sibuk bershopping anak pulak hilang k....

No comments:

Post a Comment