Thursday, March 15, 2012

Untitle...

Semalam kawan aku mngadu pasal housemate dia... Diorg ni ada perang dingin... So ble da bermasam muka dan start rasa x puas hati masing2 guna cara trsendiri tuk luahkan perasaan.. Yg kawan aku ni stress2 la cerita kat aku yg housemate dia mngata dia di FB.. Erm... Setahu aku fb ni dicipta untuk mncari kwn2 .. kwn2 yang close dan kawan2 jauh dimata dan ect.. Tapi sekarang FB da disalah gunakan.. Slalu je org buat personal attack kt FB.. Dan aku faham perasaan kawan aku ni sbb aku pon pernah melalui situasi yg agak lebih kurang sama..

Dari cerita yg aku dgr (dr sebelah pihak) aku rasa my friend ni should pindah.. Dia da tak sesuai duduk serumah ngan housemate dia.. Da macam2 gak la housemate dia buat yg dia keep it as s3cret dan bnda tu blh sebabkn dia dpt dosa2 kering dan bg aku yg da tau ni pon cam dapat jugak la share dlm dosa2 kering itu..

Tapi ada satu cerita yg buat aku tringat kenangan lalu.. Pasal housemate dia tipu duit around 600.. Kwn aku ckp yg housemate dia ni mastermind tok diorg g satu trip ni.. So everybody yg nak join trip ni should paid 600 to roomate dia.. Nak tolong member so kawan aku ni n another kawan2 dia yg lain paid la... Lepas tu that trip asyk tertunda dan finally x jadi.. Atas alasan the organizer missing in action... Kawan aku syak housemate dia tipu duit diorg..

Then aku teringat kisah aku... Time 2008 macam tu tiba2 long lost friends aku muncul.. We a quite a best friends time sekolah dulu.. Dia cadangkan yg kiteorg buat reunion.. Not bad kan cadangan tu.. Pastu dia kata biar dia organize kan pasal venue and everything and aku just contact all our classmate and inform about the gathering and amount money yg they should bayar.. So aku on jer.. Then she said my another friends da willing to help us jugak..so aku happy dan confident that event mesti leh berjaya la... dan memandangkan a few class mate yang willing to paid kan...

N then its come a day... aku jumpa la ngan kawan aku yang sorang lagi (yg "Penipu" kata willing to help us) aku tanya la kat dia yang macam mana progress dan aku bgtau la ramai yang nak join gathering tu... Kawan aku ni terpinga2... dia siap tanya gathering apa??? aku pon story mory la... last2 dia bgtau aku yang dia langsung x tau menahu... shock ok aku kejap... dan kawan aku lg sorang (kitorg kuar bertiga) cakap nasib baik aku tak collect the money lg... klu x mampus aku nak kena bayar balik... Kawan aku pon bukak citer yang "Penipu" tu call dia nak pinjam duit... dan terbongkar lah rahsia... ramai yg da kena cong rupanyer... dan aku hampir2.... What if klu aku da collect semua duit dan aku da serah kat "Penipu" dan dia lari... I explain to all my classmate korang rasa diorg akan percaya ker???? Mesti tak kan????

So aku harap korang ambil la pengajaran kat cni...

Dan yang suka sangat attack2 org dlm FB henti2 kan la... klu tak puas hati terus terang... dan yang slalu kena attack tu patut bersyukur anda diperhatikan n they adore you ok... that why diaorg ada sikit menyampah sbb diorg dengki sebenarnyer tu... haha.... think positive ok...

Bye peeps...

No comments:

Post a Comment