Thursday, August 19, 2010

Bulan Kemerdekaan

Ingat lagi klu time cam ni (Bln August) masa sekolah dulu mesti tgh sibuk2 membersihkan kelas, menghias kelas sepatriotik yang mungkin... banyak kali gak lah kelas aku menang kelas terpatriotik dan tercantik... Tiap-tiap pagi cikgu akan pasang lagu-lagu patriotik jer cam lagu malaysia baru , Pertiwi, 31 Ogos, Bahtera merdeka dan banyak lagi la...

Tapi sekarang ni... maksud aku tahun ni... langsung x rasa kemeriahan dan semangat kemerdekaan (people out there)... kenapa agaknya??? sbb bulan puasa kah??? Tahun ni aku tak nampak orang yang pasang bendera... kenapa eh???

So kat cni aku nak menyeru korang semua... Kibarkan la Jalur Gemilang...


Hargai lah Kemerdekaan dan Perjuangan Orang-orang terdahulu... Semuanya untuk kita dan Generasi seterusnya.... Jangan kita di Jajah lagi....

2 comments:

LadyGaga said...

Merdeka!! Merdeka!! a'a la..bila ko ckp baru aku terperasan.selalunyer ade jek bendera kat keta2 ke..kat tepi2 jaln ke..ni setakat atas meja aku jek, ape citer.2 pon dpt free kat sogo ari tu.hihiihihi..

Wanniey said...

Tu la... tahun ni lain kan... cm x meriah jer sambutannyer...

Post a Comment