Tuesday, January 4, 2011

Cantik Macam Artis Jepun

Aku suka tengok artis Jepun, Korea dan Taiwan... Bukan pasal muka diorang cantik ke hapa... tapi pasal kulit diorang yang flawless itu... Apa yang menyebabkan kulit diorang cantik eh?? Environment (4 musim), Cara pemakanan?, Kosmetik? atau memang genetik diorang ????

Antara artis Jepun & Korea yang berkulit cantik


Inoue mao

Horikita Maki


Naka Riisa

Aragaki Yui

Park Shin - Hye


Artis malaysia pon ada jugak...

Tiz Zakiah

Aku rasa la kulit Tiz Zakiah ni cantik... tapi tak tau la kan.. aku x pernah jumpa dia lagi secara live... eh.. statement macam la aku pernah jumpa aweks2 japan & korea kat atas nun secara live... Duh!

Bila aku google2 banyak jer tips2 dan Japanese Beauty secret ni... so aku nak berkongsi lah dengan korang....
1. Pengambilan Vitamin c... bukan suntik2 k... banyakkan makan buat oren..
2. Facial Massage
3. Pengambilan Beras Pulut ----> Beras diorang x sama macam beras kita...
4. Cara pengambilan makanan yang banyak di rebus, distim, atau dimakan mentah... x digoreng...

tu je kot buat masa ni... lagi satu hari tu aku ada termasuk kat dalam satu kedai jual semua skincare dari Jepun, korea dan Taiwan... Owner kedai ni tanya aku "Orang Islam boleh tak pakai Horse Oil?" Aku terpaku dan tak tau nak jawab aper... hoho.... korang rasa boleh tak???? Horse oil boleh membantu menghilang kan J*word kat kulit muka... boleh buat kulit cantik jugak... huhu... tapi klu haram x kan ler aku nak pakai gak kan... biar la x cantik pon x per... :P

No comments:

Post a Comment