Tuesday, January 11, 2011

Getting Healty and Fit

Yezzer... tu la azam tahun 2011... hoho... chewah.. poyo jer kan... tapi harus la kuatkan semangat dan tabah... Bukannya senang kan... so sekarang ni aku harus la lupakan minum coke, makan asam2, snack2, fast food, dan etc... bkn tak leh langsung kot... 2 bln sekali kira ok la kan??? hihi...

Ok ini antara tips2 untuk mendapatkan badan yang sihat dan fit
  1. Banyakkan meminum air. Ini kerana air dapat membuang toksin2 dari badan.
  2. Kurangkan kan pengambilan gula... Untuk aper??? klu tak tau sila tembak diri anda sendiri....
  3. Cuba latih diri anda makan mengikut waktu dan konsisten... dengan cara ini metabolisma anda akan aktif.
  4. Kurangkan (klu blh jgn ambil) makanan yang siap diproses contohnya Sardin Tuna dan sewaktu dengannya.
  5. Bersukan
  6. Bersenam
So untuk permulaannya hari sabtu ngan ahad hari tu gi ler berjogging2 (haha.. actualy walking jer... x der jogging2 ni...) ngan Ms. Eija... dia tu yang xcited sgt nak berjogging2 ni... sebab aper ?? biarlah rahsia.... Di harap dapatlah aku melakukan xtvt berwalking ni dengan konsisten... huhu.... eh tak2... ble kaki ku sudah boleh berlari aku akan berjogging.... :P


PS : Semalam Ibu aku da bising2 suh gi Slimming center... huhu... gemuk sgt ke aku ni????

No comments:

Post a Comment