Friday, April 5, 2013

Kisah Poli Ku: Cakaran Pontianak?????

Kes ni jadi masa aku sem 2... time ni aku duduk kat blok C....
Time ni gempak sikit... Kecoh Poli aku ramai yang kena cakar... Berbirat2 tangan la... kaki la... peha la... badan la... Kecoh... tapi alhamdullilah aku tak kena... Malam2 semua tidor reramai... takut ok... tak tau macam mana tiba2 bila bangun tido badan da bercalar balar... pedih tuhan jer yang tahu...

Satu hari tu kawan aku yang kena... kawan yang aku slalu lepak bilik dia tiap2 malam aka tido setinggan... haha... FYI lepas kes aku kena himpap aku da tak berani tido kat bilik aku malam-malam... so aku memang slalu la lepak kat bilik Mrs. Ogy and Mrs. Amy (time tu diorg Ms. lagi... anak dara sunti gitu).. Aku pelik gak la tiap2 malam aku tido kat bilik diorg... tapi Mrs.Ogy jer yang kena... tangan dia berbirat...  kena cakar... 4 jari gitu... Mrs. Amy pon macam aku gak... kitorg x kena... Petang tu tgk tangan Mrs. Ogy yang kena cakar tu da bernanah....

Time tu ramai gak la yang kena... Malam tu kitorg tido berimpit2 sikit... takut2 ada lagi yang kena.... tup tup Mrs. Ogy lagi yang kena... kali ni kat mata... da cam pirate kitorg tgk... dlm masa tu kitorg sempat lagi gelak2 kan dia dlm takut2...

Bila ramai sangat yang kena... so ada la yang berani bagi tau lecturer/Warden... Lecturer pon menyiasat dan  berdiskusi ker aper ker aku pon tak tau la kan.. dan akhirnya terbongkar rahsia rupa2nya cakaran pontianak yang kecoh kat poli aku time tu adalah angkara si kecil ini

nama nya adalah Charlie Brown

Lepas masalah dikenal pasti pihak poli aku contact jabatan kesihatan dan diorg datang untuk meracun Charlie Brown ni... semua orang kena duduk dalam bilik dan semua baju tak boleh di ampai/sidai time tu... diorg buat keje tu time maghrib ke malam.... 

Ok... tadi aku ada terjumpa satu blog ni... dia cerita psl si Charlie ni gak... tapi ni detail yang dia bagi...

Nama Am: Kumbang Rove
Nama Saintifik : Class : Insecta
Order : Coleoptera
Family : Staphylinidae
Species : Paederus fuscipes Curtis
Nama Tempatan: Semut Semai, Semut Kayap, Charlie etc.

credit to Huey nee

Hihi... rupa2 nyer nama dia Kumbang Rove... sampai ke la ni aku panggil Charlie Brown.... Salah info kah??? haha... kalau korang nak tau cam ner rupa cakarannya boleh la melawat blog huey nee... tapi klu korang tgk cakaran Mrs. Ogy x braper nak sama la... Mrs. Ogy nyer cakaran panjang... macam kuku panjang mencakar... giler r... time tu mmg seram ok... Kecoh diorg cerita pontianak gi asrama memalam mencakar2 orang... bila ingat2 nak gelak ada... nak nangis pon ada... tapi walaupon aku da tau tu actually keje sapa tapi aku berdoa aku tak encounter benda yang sama.... sebab....

Aku pon kena babe... kat bahu.... kat tempat tali bra... oppppssss... pedih giler...  mesti dia tersangkut kat tali bra aku time tu... siap pakej bernanah2 lagi... 

Tapi apa pon memang kenangan manis... time tu tak manis la kan... kecoh giler semua dok bergossip2 konon2 antu... kecoh... semua dok babit kan antu... mesti antu2 marah kitorg fitnah diaorg time tu... hehe...

No comments:

Post a Comment