Thursday, April 4, 2013

Kisah Poli Ku : Histeria

Kes ni terjadi time aku sem 1 gak... tapi da hujung2... Kes ni jadi time musim Katak Pisang... aku pernah cerita pasal katak pisang tu kat cni 

Di keheningan petang yang aman damai... semua orang sibuk menyiapkan assignment yang lecturer bagi
cam biasa la bila da hujung2 sem ni lecturer da bagi assigment2 tok final kan... da la exam pon da dekat... macam2 assignment pulak tu diberikan...

Time tu aku lepak2 king kat bilik Ms. Sheila ngan Mrs. Kema... Tetiba kitorg dikejutkan dengan bunyi orang menjerit2... dan nampak la dua tiga orang berlari menuju ke bilik 4 orang yang terletak paling hujung sekali... Aku ngan Ms. Sheila pon apa lagi berlari gak la nak tgk aper yang jadi... Tengok2 ada sorang Budak Kelas B satu course ngan aku tgh menjerit2 cam histeria...  Budak2 yang dari sekolah agama ni (ada budak2 course lain yang time sekolah menengah dulu diorg sekolah kat sekolah agama so terer sikit la) baca la something2...

Makin lama makin kuat dia menjerit dan meracau2... Last2 sorang budak ni datang di lempang jer muka budak tu.... slow sikit... pas tu nangis sebab sakit la tu pipi kena lempang... Pas tu aku dgr2 diorg bisik2 kat belakang... pas tu cakap... weh tanggalkan jer baju dia.... ada la geng2 yang berbisik2 tu saja gi tarik2 baju dia naik ke atas (Budak Histeria tu pakai t-shirt)....  Budak histeria tu menjerit2 tapi tarik2 baju dia turun kebawah.... Zassss sekali lagi kena lempang... n ramai trus beredar dari bilik tu....

Tak paham aper yang aku cuba sampaikan???? Actually budak histeria ni problem sikit... tu la  taktik dia bila da tak boleh nak siapkan assignment... buat2 cam Histeria... Budak yang lempang muka budak tu nak testing tgk betul ke tak dia histeria... sbb budak histeria ni slalu da tak rasa sakit ke malu ke aper... Ble lempang tu nangis sebab sakit pulak... tu yang diorg try tgk klu diorg bukak baju budak tu budak tu nak buat reaksi cam ner... sekali dia dok tarik2 nak tutup lak... confirm dia buat2... tu lepas tu semua blah jer....

N budak histeria pon senyap sendiri x yah berubat ker aper... Esok nyer aku tak pasti la aper jadi... yg pasti dia gi gak class... tapi x tau la assignment dia siap tak... hehe...

PS: Jangan tiru apa yang dibuat oleh Si Histeria dan Yg Melempang budak histeria....

2 comments:

RayRay's Mummy said...

hahahahaha..aku cm knal je sape bdk tu..klaka klu tingat balikkkk..

Ms. Wanniey said...

haha.... tau tak per.... kuikuikui... aper jd dgn dia skrg???? x dgr kabo langsung....

Post a Comment