Tuesday, April 16, 2013

Tsunami - Makanan...

Haha... tajuk tak agak2.... Tsunami makanan gitu... aku actually nak letak title dia Tsunami - Order Makanan.... Sbb Isu Order makanan tapi macam si Tsunami lak yg order makanan... So TUKAR...

Isu hot kat opis aku semalam... Pihak korporat suh kitorg buat
1. Borang Order Makanan di kepil sekali dengan Surat Panggilan Mesyuarat - DONE (mmg biasa pon cam ni...
2. Order makanan Cukup2 - DONE (aku order makanan mengikut bilangan orang yang wajib hadir di assist oleh Tuan pemanggil Meeting)
3. Sertakan nama pegawai yang HADIR ke mesyuarat setiap kali habis meeting (Senarai Semak Kehadiran) - Done (blh buat sebab memang wujud pon senarai semak ni)
4. Caterer hanya boleh claim jumlah makanan mengikut kehadiran... CTH : Mesyuarat panggil 15 orang... Order makan 15 orang... tapi yang datang 12 Orang... Company hanya akan luluskan pembayaran untuk 12 Orang Sahaja...

So problemnye ada di subject no.4.... Klu mengikut contoh di atas siapa yang nak bayar makanan untuk 3 orang lagi???  - Org yang panggil meetingkah??? Orang yang buat order kah??? Giler tak??? Klu aku jadi Caterer aku tak amek da order makanan meeting tok company aku ni... Giler... Bkn salah caterer pon... dah orang order 15 supply 15 la kan... Lain la klu org order 15makanan ko supply 20 makanan pas tu paksa2 ubah borang Order kan....

Lagi satu kitorg yang buat order ni pon x teringin la nak makan makanan meeting... stop blaming on us yang buat order... Kitorg x order lebih ok... Order cukup2 jer.... dan mengikut arahan.... klu makanan lebih bukan salah kitorg... Cuba korang check brapa orang yg x datang meeting tu... X pon check mana tau pegawai yang buat meeting tu yg nak makan lebih.... hehe... which is not mustahil.... kuikuikui... Sila jgn terasa... Sbbnye Orang2 macam aku yang slalu kena place the order ni mengikut arahan dan bukan suka suki jer... dan kat setiap Surat Panggilan dah state braper orang yang perlu hadir... so ikut tu jer n double confirm ngan pegawai yg in charge lagi... So masalah nye dimana????

Ada jugak boss yang complaint order lain sampai lain which is not salah pada yang place order tapi salah pada Caterer... aku ada gak kenal caterer cam ni.... Ko order nasi lemak dia hantar Bihun dengan alasan orang order bihun lagi ramai dari yang order nasi lemak... Kuang ajar kan.... Pas tu ko order tok 5 orang n dia datang jumpa ko n suruh betulkan borang order n dia kata 10 orang (which is dia mmg supply tok 5 orang nyer makanan so nak untung atas angin la tu... nampak sgt penipunya)... dan ada jugak yang ko order makanan secara bufet pas tu caterer datang depan ko elok jer senduk2 nasi la ... amek daging salai la... kuah lah... n set makanan tu tok bagi kat kawan dia.... Tapi aku pelik cam ner caterer ni boleh bertahan... Masalah nyer bukan dengan aku jer... ramai lagi dia buat cam ni.... Dasar kawan2 Ke????? Isk.... Nasib ko la wahai Caterer... Menjawab lah disana nanti... Imej ko tak mencerminkan Sifat ko.... Lain gilerrrrrrrrr... Macam langit dan bumi....

Chow

No comments:

Post a Comment