Saturday, June 5, 2010

Sila Jangan....

HALANG ANAK / ADIK ANDA BERCINTA
(sila baca title dan ayat diatas dlm satu perenggan)


Mengikut pengalaman aku sendiri la kan... waktu yang sesuai tok bercinta adalah time Universi/Poli/ Tingkatan 6 & sewaktu dengannya...

Sila jgn jd lurus bendul seperti aku... Parents aku mmg x bagi bercinta2 time stdy ni... aku pon mendengar kata budaknyer... Diaorg cakap time yg sesuai time keje... TIPU semata2 k... di ulang TIPU semata2... kecuali la korang tu jenis cantik tahap supermodel ker... Ratu cantik US ker... atau korg dalam golongan sedap mata memandang + korang mmg cantik...

Ini kerana majoriti lelaki yang baru start keje da mempunyai Girlfriends atau tunang... da lebih parah lagi banyak juga yang da berkahwin... diorg kahwin lepas jer abis stdy... da la perempuan lebih ramai dari lelaki... so korg PK la sendiri...

Dari pemerhatian aku.... kebanyakan office mate aku berkahwin dengan bf semasa sekolah menengah atau pon universiti... jarang sangat nak jumpa yang kahwin dengan lelaki/perempuan yang diorg kenal semasa zaman berkerja ni... tipu la tak der... tp sangat sedikit...

Tapi bak kata org "Klu da jodoh x kemana..." tp pk juga yer " yang bulat x datang bergolek, yang pipih x datang melayang..." klu korg nk tunggu gak cari bf time keje... alamatnya korg jd yang no 2 jer r.... hehe...

Fikir-fikir kan.....

No comments:

Post a Comment