Tuesday, June 1, 2010

Hari Yang BZ

Huhu... baru sat ni ja aku smpt membaca blog... bz kemain aku hari ni... macam2 keje nak dibuatnyer.. ngan eng. nak gi meeting kat K.T esok... nak kena book flight.. tp mana leh book lg.. sistem MAS kan kena book sblom 24jam... so nampaknyer Mr. Engineer kena la gi bli sendiri yer.. nak suh saya bli guna duit sy x blh r... nak guna card credit... ampon la yer... den x konal apo tu card credit... cam no nak guno pon den x tau... haha...

Percaya atau tidak aku mmg x suka nak guna card credit... masa aku nk bli laptop pon slumber kodok jer aku bawak cash RM3000... tp pakai la baju comot2 sikit... org x syak nyer aku bawak cash bebanyak cam tu... haha... tp aku rasa x yah comot2 pon... aku jln gi Ketua Setan kat malaysia ni pon SA tu cam nak tak nak jer layan... ingat aper aku jenis tgk2 barang pas tu x bli ker??? tu la prangai SA/MA yang aku paling x suka... Layan customer yang diorg nmpk cam kaya2 jer.. yg pakai baju branded2 jer... yg biasa2 ni... baju cap pasar malam ni... baju cap sogo ni diorg x mo layan pon.. pandang pon sebelah mata jer... aku ni jenis cepat panas gak... klu MA/SA wat cam tu.. w/pon aku nak barang tu sanggup aku blah jer.. x sanggup aku beli kat org yang poyo dan blagak... dier yg dpt komisyen nnti.. ahaks.. :P

lagi satu perangai yg aku x suka kat diri aku adalah.. klu aku x suka kat org tu... w/pon aku cuba sedaya upaya tok cover... mmg confirm x jadi nyer... sangat nyata dan jelas org tu blh nmpk aku x suka ngan dier.. cam ner nk wat eh??? cara aku cakap, nada suara, gaya aku pandang, memek muka aku sah menunjukkan aku x suka sgt ngan org itu... tp benda ni boleh menyusahkan hidup aku... huhu... tapi aku x reti sgt nk blakon2 ni... klu kat opis ni time aku x der keje... confirm korg tgk aku dok jln2 gi melawat kawasan, x pon aku dok kat bilik smbil main game / tgk movie (jnji aku still dok tmpt aku kan???).. aku x reti r nk buat2 bz... ble org masuk bilik aku terang lagi bersuluh x yah tnyer mesti tau aku tgk movie sbb aku x tutup pon... huh.. memang aku x reti nk tipu2 .... tp klu aku ada keje lak... sah confirm korg kata aku cm tunjuk rajin lak... kesana kesini... wat keje tu wat keje ni... x pon x nmpk muka aku sbb x kuar2 bilik... aku mmg begitu...

Klu call aku tnyer Boss gi mana... klu x der meeting sah confirm aku x reti nk menipu... so kepada Encik-encik boss sila jgn ambil sy jd PA anda sekiranyer anda jenis suka mengular tanpa alasan2 yang munasabah saya akan trus trang jer kepada org yg bertanyakan anda termasuk Pengarah... haha... sori r eh... sy dibesarkan dgn cara begini... itu lah cara hidup saya... ahaks...

Alamak hujan la pulak... lebat x lebat la jugak.. payah la aku nk balik sat gi... isk... isk... da la aku nk gi mengenang nasib lak... ;(

2 comments:

mrs shaifull said...

dulu2 akak blh tolong cover, tp skrg, kalau org tanya, dgn jujurnya haku akan jawab, bos keluar, meeting ke? x lah, keluar je :) baru berakai

Ms. Wanniey said...

haha... welcome to my club... Club org2 jujur & amanah.. mmg la PA kena jg rahsia boss kan... tp klu da slalu sgt... x der makner nyer... consultant pon da phm sgt da.. haha..

Post a Comment