Saturday, May 8, 2010

Starpark High

Aku just duduk2 tak wat aper2... Boringnyer korang semua x tau... Aku ni x leh duduk lama2 tanpa laptop sbbnyer aku akan rasa teramat la mengantuk sekali... Klu ada kwn berborak boleh gak la aku menahan mata... tapi aku tgk semua org bz.. lg pn aku x reti nk berborak2 ngan org yang aku x brapa kenal... aku ni kan ANTI-SOSIAL...

Di sebabkan aku x buat apa2 ni aku pon recall la kenangan silam time aku lower six dulu... Aku stdy kat Setapak Highs (Yer mmg sekolah lelaki.... tp Form 6 ada Girls ok...) Time tu kat kelas aku boleh kira bebdk pompuan guna jari jer... Klu nk kira budak melayu lak... blh guna jari tangan sebelah kanan jer... belah kiri x guna pon x per (nmpk x kat sini budak melayu sgt sedikit yang masuk kelas sains bila da Form 6 ni)... majority budak class aku Chinese... so phm2 je la kenapa bila aku masuk poli aku x biasa nk campur ngan budak2 melayu...

Kwn rapat aku time form 6 ni adalah classmate aku masa form 3-5... tp masa kat sek. men. dulu aku x rapat langsung ngan dia... nk berborak jauh sekali... hehe... tp disebabkan x ramai melayu, pas tu aku kenal dier kitorg jd rapat la... Kekwn aku yang sama masuk Starpark highs - Farah, Khema, Julie, Winnie (dier ni lelaki ok... panggil winnie dier kecik jer orgnyer.. skrg da jd Engineer kat TNB) , Fiza, Suria, ngan aku jer.. sikit kat... 5 org jer budak melayu... tp Winnie kuar gi UITM, Fiza kuar gi UIA, Suria lak kuar gi POLI... so tinggal lah kami berempat... so jd best friends la...

Pengalaman yang paling menarik adalah bila aku da form 6 ni aku dpt ramai lak secret admire... x tau admire kat aku tang mana... Aku gi memana pon mesti ada jer org yang kenal dan tegur... tau nama aku lak tu... dari sekolah mana... umah aku pon diorg tau.. dasyat giler... tp yang best yer bile ada function yang send2 hadiah ni aku dpt la macam2... haha... klakar..

Pengalaman yang paling kelakar sekali time aku pas assembly nak balik ke kelas (kan kena beratur ikut kelas) ada budak form braper tah jerit "Wanniey... I Love U...." aku ngan sepontannyer trus jerit balik... "I slap U too"... Gelak2 jer budak kelas aku pas tu cakap aku garang... mana x nyer sebelum tu ada kejadian bebdk blok sebelah dpn klas aku pernah jerit2 nama aku... time tu cikgu tgh mengajar kat depan... malu giler aku... sengal bebdk tu... nmpk sgt pe'rak sbb x pernah nmpk pompuan...

Ingat lagi time aku nk balik sekolah aku kena kacau ngan abang upper six yang jd abg angkat aku (bukan aku yg nak eh... ni adalah sistem yang diorg guna tok bebdk Lower 6 - time ni abg/kakak angkat kena tolong junior masing2 untuk amek tanda tangan semua pelajar Upper 6 - kira ragging r... sblm diorg tanda tangan macam2 diorg akan suruh wat... nanyi la.. menari lah... wat keje la... etc... klu t.tangan kurang dr yang ditetapkan junior dan senior kena denda cuci toilet... yer diorg mmg buat pon aper yang dorg ckp) bbdk form 3-form 5 yang tolong aku... pas tu hari2 pulak diorg yang kacau aku... siap ada yang ikut aku balik rumah lak tu...

Aku masa form 6 ada 3 nama... Wanniey, Winniey dan Wan yu... Kwn2 Chinese aku suka panggil aku Winniey... Kwn yang paling rapat ngan aku - AH KIT suka panggil aku Wan Yu... Haha.. Ah kit slalu bengang ngan aku sbb aku panggil dier ah kit... comel aper "Ah Kit" tp dia kate ah kit 2 cam nama orang kampung... lantak r ko panggil aku Wan Yu aku panggil la dia Ah kit... Dia ngan aku ada Key word (cm code la) yang hanya kitorg jer yg faham... "Aktiviti Kokurikulum"... ble je dier sebut biasanyer dia akan dpt cubitan dari aku... haha ... padan muka dia....

Lg sorg kawan aku Handsome (u know who you r) dia pernah ckp ngan aku yg his mother ader tnyer dier kenapa tangan semua lebam2.. nasib baik dier x ckp aku yang cubit... dulu aku mmg suka mencubit org tp tabiat ni ilang ble masuk poli... maybe sbb kelas aku semua perempuan... ble aku cubit sikit da jerit2 x pon sentap ngan aku... isk.. boring aku...

Masa aku form 6 aku gle2 sikit... macam2 benda yang aku x leh wat sekarang aku pernah wat dulu... dulu aku ngan budak2 klas aku L6S2 (yer kelas sains - aku amek bio ngan kimia) mmg gila sikit leh x kitorg menyanyi satu kelas lagu hotel california smpi bdk form 3 (yer ada jiran aku sekali) campakkan beras yang diorg wat "kolam" kat kelas kitorg... haha.. sgt sweet memory itu...

Alamak pnjg sgt n3 ni... lain kali aku smbg lak psl kekwn india aku...

2 comments:

arda said...

pehhh..giler lama aku baca entry ko...tp kenangan masa sekolah mmg paling sweetttt..especially dgn kwn2..

tp kan kak..aku nak komen psl ko nya layout la..ko tukar la cerah sket.....sayu mata aku nengoknya...

Ms. Wanniey said...

haha... :P akan di usahakan...

Post a Comment