Friday, May 14, 2010

Tahap IQ anda dimana???

Kontroversi jer bunyi title n3 kali ni kan????? Macam la IQ aku ni tggi sgt... tp tok kes2 cm ni... terbukti la IQ aku dan korg semua lebih tinggi.... Al kisahnyer begini....

Suasana yang agak sibuk disebuah Pejabat Pos di sebuah Pusat Membeli Belah yang terkenal di ibu negara... Kelihatan seorang remaja yang mungkin sedang menuntut di Universiti yang gaya nya uptodate...

begini lah lebih kurang pakaian si Angkuh

rambutnya yang asal berwarna hitam di warnakan dengan warna seakan-akan merah berpotongan bob ala Posh spice girl... berjalan begitu angkuh dan bermuka begitu sombong... mungkin dia beranggapan yang semua org di pejabat pos dan pekerja pejabat pos bukan dikalangan kelasnyer...

Dia berjalan ke kaunter apabila nombor gilirannya sudah tiba.. dengan muka riak dan tanpa senyuman terus ke kaunter dan berikut adalah dialog Si angkuh dan Pekerja Kaunter

Si angkuh : Saya nak memperbaharui lesen memandu saya
Pegawai Pejabat pos : Boleh beri saya lesen Cik
Si angkuh : Ini dia
Pegawai Pejabat pos : Bayaran untuk memperbaharui lesen sebanyak RM32 sahaja cik
Si angkuh : Hah? memperbaharui lesen kena bayar ker??

Hah... aku trus tergelak... boleh x cm tu???? Ko blagak giler cm ko ni pelajar U tinggi sgt la... ko ingat org lain ni semua x study la... siap leh kutuk2 kos ni senang la nak lulus bukan cm kos yang ko amek... ssh nk lulus... macam klu lulus da pandai sgt la... tp tgk... nk renew lesen pon ko tak tau kena bayar... x ke bengap??? nk kata ko tu nmpak cm anak2 menteri ker... anak2 org kaya ker yang langsung x tau semua benda kat dunia ni nk kena bayar...x pulak...

Kesian kawan ko termalu sama... tu r nak berlagak ckp kuat2... cm ko paling pandai kat dunia ni... ko lah yg paling bijak... org lain semua hampeh... kan da termalu... Padan muka ko...

p/s : ini kisah benar... cm ner klu aku punyer cara penceritaan ada x nmpk cm novel2... haha.. jiwa kacau ni... :P

No comments:

Post a Comment