Thursday, May 13, 2010

What Kind of Stuff U willing to Splurge!?


Aku sajer2 jer nk buat survey psl barang aper yang slalunyer pembaca blog aku sanggup berhabis.. sbb aku nk tgk sama ada aku jer ker yg ada perangai boros bebelanja sesuatu barang yang aku suka cm Laptop, handphone, etc atau itu mmg nature org pompuan... (yer follower aku semua perempuan... Go Girl..)

Rupanyer ada 2 org jer dari 8 org yang sanggup berhabis utuk skin care... salah sorg tu aku la tu... bukan aku yang suka suki jer nk beli yg mahal2 cm ada la ayat2 sinis yang aku dgr... "Pakai mahal2 pon x lawa gak aku yg pakai brand malaysia jer pon lg cantik dr ko" disini aku tekan kan aku pakai skin care aku skrg ni bukan sbb nk jd cantik cm siti nurhaliza ker... lisa ker or Tiq Zakiah... tp tok hilangkan dot.dot.dot. kat muka aku ni... bukan aku x nk guna yg biasa2 jer... tp aku da cuba da.. dr produk bumiputera hinggakan ke drug store... semuanyer buat aku bertambah breakout... sekarang ni (yer saat ini) muka aku tgh breakout sbbnyer aku tukar makeup remover tu jer pon leh wat muka aku breakout... See.. bukan aku sesajer jer k...

Alamak da melalut la pulak...

Menurut survey yg aku wat... Korg ni sanggup berbelanja lebih tok makeup... yer sbb semua org nk cantik... hehe... tp aku rasa kan mmg patut pon kita berbelanja lebih tok makeup.. bukan tok cantik jer... tp utk keselamatan kulit kita... menjaga kulit kita dari breakout (isk org yg breakout mukanyer wat ayat cm ni mesti korg x caya :P).. Bagi aku benda yang berkaitan ngan kulit perlulah penjagaan dan kawalan yang rapi... bukan senang2 jer aku nk main beli2 mana2 makeup ni... kena baca review dulu... biar berbaloi tok $ dan kulit... Tp yang aku sanggup splurge tok makeup ni pon stakat makeup base ngan bedak jer r... yang lain2 tu leh kawtim... asalkan bukan counterfeit... drugstore pon leh.. mascara yang aku suka pon silky girl jer... sbb nye aku da try MAC nyer mascara ruper sama jer cm silky girl.. dpt gak la berjimat RM30-RM40 ringgit kan???

Barang ke dua yang korg sanggup tok splurge adalah High-tech Gadget... mesti korg sanggup nk bli laptop,camera, handphone canggih2 ni kan.. biar la org kata mahalnyer x berbaloi... asalkan kita puas hati dan suka application yg ada dlm phone tu... betul x???

Di tempat ketiga... erm.. dikongsi oleh clothes, handbag, and vacation... aku pon mmg da agak x ramai yang sanggup tok berhabis untuk pakaian, handbag dan vacation ni... aku pon x sanggup gak.. yer r baju aku pon mana ada brand2 sgt ni... handbag pon stakat elle jer la yg aku sanggup guess bagai x der r... :P tok vacation lak... klu aku mmg la x sanggup... haha... aku x suka bercuti2 ni... :P better gi shopping dr bercuti2 malaysia...

Ditempat ke empat... skin care.. aku tau saper yang vote tok skin care ni... hehe.. tp x yah la aku mention kat cni... sbb org nyer pon da glamor dikalangan blogers2 ni... betul tak Cik U know who you are....

Dan di tempat yang terakhir... adalah.... PERFUME... ruper nyer korg x sanggup tok membazir beli perfume... aku ni pulak jenis yang beli satu jer perfume guna smpai habis... sbb... ada sbb... aku x kan pakai da perfume yg lama... aku mmg begitu... perfume ker... makeup ke... baju ker... semua cm tu... ada yang baru... bye2 yang lama...

(mesti korg rasa aku mengarut kan??? biasa la jiwa kacau... hehe)

p/s : Khas tok Mizz Husni.. Arigato gozarimas sbb jd follower sy...

3 comments:

mrs shaifull said...

hehehe...akak tau sapa yg vote utk skincare tu :)

mrs shaifull said...

eh lupa nak cakap, jgn reveal tau sapa voter tu.

Ms. Wanniey said...

haha... x kan... i keep a secret... hehe.. :P

Post a Comment