Thursday, December 23, 2010

Coffee oh coffee




Korang suka minum coffee??? Aku kureng.... sgt rare la untuk melihat aku minum coffee... Jgn kan kata Coffee kat Starbuck, coffee bean, San Francisco , etc tu aku jarang-jarang minum... Coffee yang ibu aku buat kat rumah pon aku x minum... huhu....

Ada sebab kenapa aku tak minum coffee... Salah satu sebabnya aku akan pening kepala bila minum coffee ni... maybe sebab terlampau kuat dosenye kot... baca betul2 dose eh... bkn dosa... :P

Time aku kuar lepak-lepak ngan Ms. Liza kat KLCC hari tu Ms. Liza ajak aku lepak kat Starbuck... Mula-mula aku reluctant la jugak... bukan pasal tak der duit ker aper... tapi sebab aku ni antara manusia yang x leh amek coffee... nanti aku sakit kepala tahap gaban.... (aper sal eh??? darah tinggi ker??? ) At last kitorang gi la jugak kat Starbuck tu... Setelah kitorang mencari tempat untuk duduk... (kawasan sgt terhad... ramai orang especially foreigner) kitorang dapat satu tempat yang strategic... dari situ boleh usha orang lalu lalang (yer hobi aku tengok orang terutama perempuan berkulit cantik....)

Ms. Liza gi order dulu... erm... aku x kisah la... lagi pon kalau aku pergi sekali nanti mesti ada orang lain amek tempat kitorang... sebabnye x der tempat yang kosong pon... MS. Liza beli Toffee Nut saiz Venti... ngan muffin... aku agak lama la tak gerak-gerak ke kaunter.... sebabnyer aku tak berani nak try coffee... rumah aku ngan KLCC tu tak la dekat sgt... buat nyer aku pening payah ni.... last-last aku gi beli la jugak... yer r Ms. Liza da switch on dia punya netbook... gerenti lama nyer.... so aku pon gi la beli.....


Aku tengok menu... erm... tak tau nak bli aper... so aku pon tgk toffee nut tu cm light2 jer... so aku pon beli la toffee nut...yang tak leh blah tu tah aper sal aku terorder Venti.... adoooiiiii da la tak reti nak minum coffee... di buatnyer aku x tahan... pening la nanti....


Aku try r minum toffee nut tu... mula-mula tu pening la gak.... tapi bila lama2 tu da ok... cuma aku takut bila aku bangun dari tempat duduk tu kepala aku sakit... so aku lepak jer diam-diam kat ctu... lama jugak la dari hari cerah ke gelap baru kitorang blah dari starbuck...

Alhamdullilah percubaan pertama aku ngan toffee nut tu berjaya... buat pertama kalinya aku tak pening kepala... dan lagi bestnyer barista tu bagi aku benda ni...


so aku dapat free aper2 beverage yang aku suka... tapi tall jer la...

so aku redeem la Peppermint Mocha....


Babe... akhirnya ku tahu juga... rupanyer aku tak boleh minum mocha... sbbnyer bila aku minum Peppermint mocha ni aku pening kepala 2 hari 2 malam.... sakit berdenyut2... baru ku tahu... coffee yang lain selain dari mocha jer aku leh minum... so bagus la aku da terbuat experiment ini... buktinya...

Baru pagi tadi aku minum ini...

And aku still ok jer lgi.... hehe.... so confirm Mocha la penyebab pening kepala aku... period.


Yours Truly
Bosa e peha den... huhu

haha... kasut ni x sesuai... ngan baju...

Erm... tiba2 rasa mengidam frappuccino la pulak...

2 comments:

mrs shaifull said...

wani, ok je akak tgk kasut tu, tp kalau kaler sama ngn beg lg cun kan? :) heheheh

Ms. Wanniey said...

hehe... dlm proses mencari kasut warna hitam, choco, & Merah Gerard!!!! :P

Post a Comment