Sunday, December 19, 2010

Saka

Ibu aku baru balik kl hari ni... 4 hari dia balik kampung... aku tinggal la kat umah menjadi surirumah tangga... pergh... pagi2 da kena bangun... penat ok penat!!!! Jadi aku akan pertimbangkan balik cadangan untuk menjadi suri rumah tangga sepenuh masa pas kawen nanti... Chewah!!! :P

Ibu aku biasa la... ala2 reporter... so citer2 kat kampung yang hot2 terus cerita kat kiteorang.... cerita paling hot adalah SAKA... Aku pelik la... Makcik (Isteri abang ibu aku) aku pegi amek sorang minah ni (umur lebihkurang macam makcik aku tu jugak) sebagai anak angkat dia... anak angkat????... puke puke...

Mak aku cakap makcik aku suami isteri nampak cam orang tak sihat jer... letih, lesu, muka penat... tapi bila tnya cakap sihat jer... Makcik aku punya anak angkat (eewww taip pun rasa loya2) tu ada penyakit... penyakit apa aku tak tau... doc bagi dia dateline leh idup 6 bln... tapi kiranya skrg ni da lebih dari 6 bln.... tu ok la kan...

ok citer mistiknya bermula di sini.... Anak angkat makcik aku claim yang mak dia ada saka... tu da satu hal... dia cakap abang ipar dia sihirkan dia sbb nak kawen ngan dia... and dia tak nak sbb kakak dia still idup lagi (erm... tapi adik beradik mana blh bermadu kan??? haram kan??? klu da meninggal tak per kan??? ---> kalau salah tlg betulkan) so abang ipar dia sihirkan dia... sesiapa yang halang niat jahat abang ipar dia ni semua akan kena balik.... abg ipar dia sihirkan... da 3 abg dia jd lumpuh...

Sakit dia ni pelik sikit... dia tak boleh tidur dlm jangka masa yang lama... setiap 15 minit kena kejutkan dia... siap kena baca yassin lagi... kalau tak dia punya saka/hantu dtg... siap suara blh bertukar jd suara mak dia yang da meninggal lagi (kiranya suara dia lain la x sama).... ikut cerita diorg ni... anak angkat makcik aku ni da berubat kat macam-macam tempat... tapi semua x jalan.. kiranya saka + sihir abang ipar dia tu lagi kuat la... abg ipar dia keje Perhilitan so dipercayai guna sihir org asli la...

Semenjak dia tinggal kat umah pakcik makcik aku... diaorg slalu nampak antu... bkn kelibat... tapi secara vivid... terang dan nyata... bila tanya macam mana muka antu... makcik + pakcik aku ckp cam setan.... yer la cm setan kan... tapi cm ner muka setan??? huh...

Anak angkat makcik aku ni suh makcik aku pakai ada satu cincin ni... kata cm warisan turun temurun la... tapi pelik kan... warisan turun temurun ko... tapi yg ko bagi orang lain yang simpan / pakai tu pe sal pulak????

sebab aper dia pilih tok tinggal umah makcik aku??? dengar kata sebab makcik aku tu sorang jer yang boleh baca kan yassin sampai habis untuk dia... yang lain semua pengsan... dia punya makanan + minuman semua kena baca yassin... huhu... confirm2 makcik aku tu dpt hafal surah yassin ni.... Ustaz besar negeri "tut" pon da pernah try nk tolong... tapi bila jer masuk umah dia... terus jer pusing seround pas tu kuar... balik trus.... erm...

Minah ni pon pelik gak... umur da separuh abad tp still join budak2... kiranya cm x geng la dengan orang2 baya dia... huh... tak soda diri....

Aper korang rasa eh??? aku takut orang ni psycho jer... erm... yer r dunia sekarang ni kan pelik2...

Waris jari hantu!!!
comel x???

No comments:

Post a Comment