Wednesday, December 1, 2010

Terkena gangguan Selepas menonton Ngangkung

Korang da tengok citer Ngangkung??? aku da... aku gi smlm.... aku kan cuti semalam... kebetulan Ms Eija call aku ajak gi teman dia tengok citer Harry Potter... tapi aku tak minat citer harry potter... so dia cancel kan niat nak tengok HP dan tengok la citer Ngangkung ni... tapi ayat yang dia cakap kat aku tak leh blah... "Weh bukan ke ko tak suka tengok citer melayu????" ye ye aku tak suka tengok movie melayu kat cinema sbb raya tahun depan aku leh tengok kat TV jer... tapi aku tengok kebelakangan ni tak lagi macam tu.... sebabnyer tiap kali raya tv3 ker Astro ker asyik tayangkan citer senario jer... huhu... keciwa aku.... tapi ada gak sebab lain aku tengok citer ni ada sam... hehe.... :P klu tak der mungkin aku tak tengok citer ni....

kira nya ngangkung ni citer melayu ketiga aku tengok kat cinema... 1st Rock (I really loike This movie - Kelakar siot... lagu pon best2), 2nd - Dunia baru the movie (aku pengikut setia Dunia baru) 3th - Ngangkung.....

Citer ni mengisahkan 3 orang sahabatazim (sam), tasnim (azad) & wan (angah RL). Tasnim dan wan ni kaki nombor ekor sampaikan sanggup pergi ngangkung jumpe bomoh untuk tilik nombor dengan hantu (bab starting citer ni klakar... hantu tu gatal siot... pas tu suka posing seksi2...kuikuikui) lepas tu si tasnim dapat duit hasil nombor ekor

azim plak balik kerja asyik kena marah dgn bini je, sebab kerja gaji xkonsisten
dia pun bertekad nak join kawan die 2 orang tuh pergi ngangkung untuk tilik nombor (moralnyer klu jangan selalu membebel kat laki anda pasal duit klu kawan-kawan dia tahi judi... nanti dia terjoin sekali...)

diorang bertiga ni pergilah jumpe pendita (lan pet2) untuk tilik nombor, lepas tilik nombor dari pendita, mereka ni diekori oleh hantu yang bagi nombor dekat diorang... part ni la banyak lawak.

lepas tuh nombor pendita bagi xkena diorang marah pendita sebab bagi nombor salah. 1 hari si azim kena pergi hantar barang ke kelantan tiba2 terjumpa dengan bomoh (aku geli sikit tengok bomoh ni...) bagi nombor dekat die. nombor kena, dapat duit die berubah. pas tu dia sayang sgt ngan mafla merah yang bomoh kat kelantan tu bagi... sampai sanggup pukul anak yang dia sayang sangat tu...

si wan pulak sanggup main nombor sampai pinjam dekat ah long (ahlong (yang chinese) tu hensem la!!!! i loike you ah long) last2 tiga2 mereka menerima nasib x baik dan insaf.

Credit to Blog Adie


Time aku nak tunggu nak masuk panggung tu kan aku terjumpa Raja Farah ngan Husband.... Cantik Siot.... badan dia tak gemuk mana... segemuk aku jer... cuma dia tinggi... mungkin sebab pakai kasut tinggi... kulit dia cantik... i loike!!!!!! pas tu dia senyum jer... manis siot muka dia.... hihi...

Eh mana citer pasal aku terkena gangguan???? Ok ok... skrang aku citer la pulak bab gangguan tu... lepas abis tengok wayang aku pon terus jer la balik... gi kat lrt... smpi2 kat platform aku tengok ramai orang.... tapi kebetulan train 4 couch sampai... happy la aku kan... sampai2 aku kat pintu train tu pakcik Rapid kl tu cakap " Train ni menuju ke Kelana Jaya... klu nak gi Terminal tunggu train lepas ni..." Oh s*it... Train mengalami gangguan teknikal.... tak pasal-pasal aku sampai umah kul 10.30 mlm... itu lah gangguan yang aku kena lepas tgk citer tu... huhu... sadis tak??? :P

Tapi ada rahmatnya... aku jumpa mamat HTC yang hensem... dia siap cakap2 ngan aku... tapi aku ni kan anti sosial... so aku tak banyak la bercakap ngan dia... tapi dia ensem la... next time aku gi HTC la gi cari dia.... haha... pathetic tak bunyinyer????? Perigi cari timba... kuikuikui....

2 comments:

Cik Ruby said...

suka movie ni :)

Ms. Wanniey said...

da gi tgk eh ruby??? sesaper yg tension2 tu di recommend kan tgk citer ni...

Post a Comment